Dum. dec. 22nd, 2024

cstan„Vreau să menţionez că modul în care am gândit acest proiect de hotărâre vizează pe de-o parte asigurarea unui echilibru între funcţiile din cadrul Aparatului de specialitate al primarului şi din instituţiile subordonate, în sensul că avem o abordare unitară pe principiul o singură subordonare, un singur coeficient, astfel încât funcţionarul public din cadrul Aparatului de specialitate al primarului şi cel dintr-o direcţie subordonată sau poliţistul local să aibă acelaşi coeficient.

Pe de altă parte, am încercat să găsim şi un echilibru între ceea ce înseamnă nivelul de salarizare şi anvelopa salarială totală, cu menţinerea însă a respectării celorlalte obligaţii şi celorlalte sarcini care sunt pe bugetul local, rezultând din finanţarea serviciilor publice, finanţarea suficientă a serviciilor publice, a investiţiilor şi să putem să ne permitem noua grilă de salarizare.

Ca şi exemple, avem o creştere undeva la 20,1% per total fond de salarii la administraţia publică locală, este vorba de serviciile publice şi de Aparatul de specialitate pentru că sunt şi structuri care intră direct pe coeficientul prevăzut în lege. Trebuie să spun că am întâlnit şi nişte discrepanţe salariale destul de mari până acum pe legislaţia anterioară astfel încât la acest moment se produce o reechilibrare a acestor salarii.

Practic, cu excepţia a 40 de funcţionari publici ale căror salarii erau peste nivelul de coeficient pe care îl stabilim noi în momentul de faţă, iar salariile lor nu se modifică, celelalte salarii din cadrul administraţiei publice locale vizate de actul normativ cresc. Sunt creşteri mai mari pe zona Direcţiei de salubritate, pe zona Direcţiei de administrare a patrimoniului public şi privat şi cu creşteri mai mici pe zona Direcţiei de Asistenţă Socială pentru că exista un nivel al salariilor mai ridicat.

Am încercat să nu ne uităm în alte curţi şi în alte grădini, am încercat să ne realizăm anvelopa salarială, plecând de la posibilităţile pe care administraţia publică locală târgovişteană le are în acest moment, cu menţiunea că fixarea salariului la nivel de coeficient va determina o influenţă generală pe grila de salarizare a oricărei creştere a salariului minim pe economie care înseamnă coeficientul 1.

Asta înseamnă că în momentul modificării salariului minim pe economie, în funcţie de coeficienţii care există pe grila de salarizare raportat la diferitele funcţii se va produce o modificare imediată a salariilor, coeficienţii rămân aceiaşi, dar salariile vor creşte exponenţial cu creşterea salariului minim pe economie. Eu cred că am reuşit să realizăm o echilibrare a salariilor.

Pentru salariile care se află peste grila de salarizare în acest moment, am aplicat principiul rezultat din concepţia Legii salarizării, astfel încât aceste salarii nu vor scădea, vor rămâne la acelaşi nivel de până acum până la momentul în care în mod natural, în funcţie de coeficientul 1 şi de salariul la nivel naţional, aceste salarii vor creşte. Avem 835 de posturi vizate de coeficienţii de care discutăm în momentul de faţă, 376 sunt cu studii superioare şi 459 sunt cu studii medii.

Din punctul meu de vedere, este un pas mare înainte în ceea ce înseamnă salarizarea în administraţia publică locală, sigur că nivelul coeficienţilor poate fi schimbat în situaţia în care realitatea o va impune şi sper să avem o profesionalizare a administraţiei publice locale, rezultând dintr-un cuantum al salariilor care zic eu că este de natură să încurajeze într-o anumită măsură încadrarea în structurile administraţiei publice locale, administraţie care pe toate componentele sale are nevoie de personal pregătit, are nevoie de personal instruit care să poată să pună în practică proiecte importante, proiecte de milioane de euro şi care să asigure funcţionarea serviciilor publice care sunt esenţiale pentru gestionarea municipiului Târgovişte”, a precizat primarul municipiului Târgovişte, Cristian Stan.