OvidiuRo și Inspectoratul Școlar Dâmbovița lansează Fiecare copil merită o poveste!
Programul concentrează resurse și formează profesori pentru creșterea
calității educației preșcolare în județ.
Asociația OvidiuRo consolidează parteneriatul pe termen lung cu Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița pentru creșterea calității educației preșcolare în mediile defavorizate, prin lansarea programului Fiecare copil merită o poveste, la nivel județean. Programul a debutat pe 24 septembrie, la Târgoviște, cu un atelier de literație la care participă profesori de învățământ preșcolar – metodiști și responsabili de cercuri pedagogice – din Dâmbovița care, pe bază de voluntariat, vor deveni ei înșiși formatori în tehnici de predare centrate pe dezvoltarea literației – atât pentru colegii din județ cât și pentru cei din județele vecine.
„Peste 500 de profesori de învățământ preșcolar din Dâmbovița vor fi formați, până la finalul anului, iar 2000 de copii vor primi Prima Carte pentru acasă – pentru că ne propunem să punem aici bazele unei infrastructuri pentru educație preșcolară de calitate capabile să se dezvolte din ce în ce mai mult, în timp, în special în mediul rural. Practic, 30 de profesori – participanți astăzi la training – vor duce resurse și vor disemina metode de dezvoltare a limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii către profesorii din tot județul. ISJ Dâmbovița este un partener pe termen lung, cu care am implementat multe dintre proiectele OvidiuRo – iar rezultatele încep să se vadă.” declară Maria Gheorghiu, Cofondator Asociația OvidiuRo.
Dâmbovița este unul din cele 13 centre regionale[1] în care OvidiuRo va aduce, în total, până la finalul anului, un mix de intervenții constând în (1) 300 de centre de bibliotecă adaptate vârstei preșcolare, (2) formarea unui număr de 8000 de profesori în dezvoltarea alfabetizării timpurii folosind cărți ilustrate și (3) oferirea primei cărți pentru acasă unui număr de 50.000 de copii din mediul rural.
„Parteneriatul cu OvidiuRo este unul pe termen lung, cu o istorie bogată și cu multe rezultate frumoase – iar faptul că acum suntem parteneri într-un program amplu, cu viziune pe termen lung, este o reconfirmare a faptului că perseverența dă roade. Vom susține inițiativele OvidiuRo și vom face tot posibilul ca impactul lor să fie cât mai puternic și de lungă durată. Avem nevoie ca toți copiii din județul nostru să fie pregătiți pentru școală, pentru ca șansele de reușită să fie cât mai mari, reducând astfel abandonul școlar timpuriu și crescând, în egală măsură, calitatea educației.” declară Sorin Ion, Inspector Școlar General, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița.
În aceeași zi, OvidiuRo susține și o sesiune de bune practici pentru profesorii care au organizat vara aceasta Ateliere de Vară Șotron. În Dâmbovița, 50 de profesori au susținut, pe bază de voluntariat, 20 de Ateliere și au adus la grădiniță, timp de două săptămâni, aproximativ 260 de preșcolari din zone defavorizate din județ. La nivel național, în 2018, modulul educațional organizat de OvidiuRo an de an a fost susținut în 250 de comunități sărace (din 32 de județe) de 600 de profesori-voluntari, cu peste 3500 de copii care au explorat universul fascinant al învățării prin joc, experimente și prin intermediul cărților ilustrate.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să o contactați pe Larisa Dumitru,
larisa.dumitru@ovid.ro, 0728.77.88.21.
Despre Asociația OvidiuRo
Misiunea Asociației OvidiuRo este ca fiecare copil sărac să beneficieze de educație timpurie de CALITATE și să devină, astfel, un membru activ al societății românești.
Eficacitatea programului-pilot Fiecare Copil în Grădiniță a determinat Parlamentul României să transforme mecanismul central al acestuia în program național, în vigoare începând cu februarie 2016.
Ca Agenție pentru Educație Timpurie, OvidiuRo mobilizează resurse publice și private pentru a asigura educație preșcolară de calitate pentru cei mai săraci copii din România. Focusul OvidiuRo este să ofere materiale educaționale de cea mai bună calitate, să formeze profesorii pentru a valorifica aceste resurse și să ajute comunitățile defavorizate să formeze noi grupe de grădiniță pentru ca niciun copil de vârstă preșcolară să nu fie respins din cauza „lipsei de spațiu”.
În 2017, prin dezvoltarea de Centre pentru Educație de Calitate și Literație în zone defavorizate, OvidiuRo a sprijinit grădinițele din mediul rural să le ofere copiilor acces la un vocabular divers și la lumea fascinantă a cărților de ficțiune și non-ficțiune. Anul trecut, OvidiuRo a instruit 700 de profesori din învățământul preșcolar, focusul sesiunilor de formare fiind metodele de învățare centrate pe copil și cele pentru dezvoltarea literației.
OvidiuRo își propune ca în 2018 să formeze 1000 de profesori din medii defavorizate, să dezvolte Centre pentru literație în grădinițele rurale și să distribuie zeci de mii de cărți pentru acasă copiilor din cele mai sărace comunități rurale din țară.
[1] Bistrița-Năsăud, Cluj, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Harghita, Iași, Maramureș, Prahova, Satu-Mare, Sălaj, Sibiu și Vrancea