lun. dec. 23rd, 2024

digiFundația Orange lansează a doua ediție a #Digitaliada, concurs naţional ce premiază cele mai bune materiale digitale educaționale pentru ciclul gimnazial.

Competiția se desfășoară pe www.digitaliada.ro, în perioada 22 ianuarie 15 martie 2018 iar materialele vor fi evaluate de o comisie de experți în educație și conținut digital. Concursul #Digitaliada oferă ca premii echipamente electronice și IT și se adresează tuturor persoanelor interesate să creeze și să pună la dispoziția publicului larg materiale didactice în format digital pentru clasele V-VIII.

Ediția a doua a concursului se extinde față de prima ediție prin introducerea mai multor secțiuni, dedicate atât profesorilor din orice școală din România, cât și profesioniștilor din domeniul IT. Concurenții vor putea alege înscrierea materialului în secțiunea aplicații software, conținut digital de tip video sau proiecte didactice. Regulamentul de concurs poate fi consultat aici.

Faptul că, încă de la prima ediție, am avut peste 100 de materiale înscrise ne-a arătat că există mulți pasionați de educație digitală în întreaga țară. Prin acest concurs încurajăm dezvoltarea de conținut educațional digital în limba română atât de necesar educației copiilor din generația de nativi digitali.”, a declarat Amalia Fodor, Director al Fundației Orange.

M-a bucurat nespus că ideea mea de a ajuta la modernizarea modului de predare a matematicii a fost înțeleasă și apreciată de Digitaliada. Întotdeauna schimbarea necesită efort și resurse și de aceea inițiativa Fundației Orange este binevenită într-un sistem de învățământ cu o inerție enormă, cu resurse puține. Este ușor să dăm vina pe elevi, părinți, profesori, programă, sistem etc. Sunt sigur însă că există mulți oameni dedicați care, ca și mine, pot să creeze materiale digitale adaptate nevoilor elevului contemporan.” a declarat Rareș Tohănean, câștigătorul ediției de anul trecut a concursului #Digitaliada.

Concursul face parte din Digitaliada – un program care urmărește îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor prin folosirea tehnologiei și crearea unor modele de bune practici prin adaptarea profesorilor la metode de predare moderne. La nivel național, prin platformă, sunt puse la dispoziția publicului resurse digitale ce pot fi utilizate în procesul de predare-învățare. În plus, la nivel rural, 30 de școli gimnaziale beneficiază de echipamente și conținut educațional digital pentru orele de Matematică și Informatică.