Dum. dec. 22nd, 2024

reg-murgiaISJ Dâmbovița dezvoltă parteneriate strategice în domeniul educației școlare împreună cu autoritatea omoloagă din Regiunea Murcia- Spania

În perioada 5-10 noiembrie 2017, o delegație formată din 33 de membri a desfășurat activități transnaționale în cadrul a două proiecte de parteneriat strategic finanțate prin programul Erasmus+.

Delegația a fost condusă de inspectorul școlar general prof. Ion Sorin, inspectorul școlar general adjunct prof. Istarte Gabriela și inspectorii pentru programe europene prof. Groza Cristina și prof. Stancu Valentin. Au participat inspectori școlari, directori și profesori din cinci unități școlare (Școala Gimnazială ”Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa, Școala Gimnazială ”Coresi” Târgoviște, Școala Gimnazială ”Tudor Vladimirescu” Târgoviște, Școala Gimnazială ”Șerban Cioculescu” Găești și Colegiul Național ”Constantin Cantacuzino” Târgoviște,   directorul (prof. Barbu Daniela) și profesori metodiști ai Casei Corpului Didactic Dâmbovița.

Activitățile au fost posibile datorită faptului că începând din luna septembrie 2017, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița implementează trei proiecte de parteneriat strategic pentru inovare finanțate prin Programul Erasmus+ al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport (2014-2020).

Reuniunea din Spania a cuprins mai multe activități din cadrul a două proiecte europene finanțate de Comisia Europeană:

  1. 1.      Proiectul ”Innovation through Creative Arts” (Inovare prin arte creative) cu o durată de  doi ani  (2016 – 2018) și un buget pentru județul Dâmbovița de circa 80.000 Euro.
  2. 2.      Proiectul ”Digital Competence in Action” (Competențele digitale în acțiune) cu o durată de trei ani (2017 – 2020) și un buget pentru județul Dâmbovița de circa 150.000 Euro.

Activitățile desfășurate au fost :

– Două întâlniri transnaționale de management de proiect, în care au fost analizate procesul de implementare desfășurat până acum și rezultatele obținute și au fost stabilite detaliile desfășurării activităților din următorul an al proiectelor. Fiecare instituție din România ș-a analizat rolul și a realizat o planificare a activităților viitoare:

– ISJ Dâmbovița –  monitorizarea activităților, coordonarea realizării produselor intelectuale (rezultate ale proiectului), organizarea unor activități de diseminare către cadrele didactice din județ (inspectorul pentru învățământ primar prof. Mihăescu Mirela, a organizat în primul an de proiect activități de diseminare cu circa 1100 cadre didactice din învățământul primar din județul Dâmbovița);

– CCD Dâmbovița –  coordonarea realizării unor cursuri de formare pentru profesori folosind resursele create în cele două proiecte, analizele comparative ale sistemelor de educației și rezultatele obținute prin pilotarea activităților la nivel de proiect;

– Școlile prin pilotarea activităților, integrarea competențelor digitale și a artelor în orele de curs și colaborarea cu părinții în vederea creșterii motivației elevilor pentru școală.

-Vizite pentru stagii de observare în șase școli diferite (învățământ public în Murcia, Mula și Llorca și învățământ special în Murcia și Cartagena). Profesorii au participat la activități și ore de curs desfășurate în școli. S-au realizat situațiii comparative între sistemele de învățământ din cele patru țări reprezentate în proiectele amintite mai sus (Romania, Țara Galilor, Turcia și Spania)

-O conferință internațională în care au fost prezentate lucrări și studii despre impactul integrării artelor și creativității în curriculum. Prezentările realizate de județul Dâmbovița în care au fost sintetizate activitățile principale desfășurate s-au bucurat de o apreciere generală și constituie la acest moment resurse educaționale deschise la nivel european. Materialele create sub coordonarea ISJ Dâmbovița au fost puse la dispoziția a peste 30 de școli din Spania, Turcia și Regatul Unit.

– întâlniri cu autoritățile locale și regionale în domeniul educațional (Autoritatea regională pentru Educație din regiunea Murcia, Spania) și recepții la primăria orașului Murcia și a orașului Cartagena.

Activitățile profesionale au fost completate de activități culturale, vizite ale unor  monumente istorice intrate în patrimoniul cultural mondial (obiective UNESCO), dezbateri comparative ale sistemelor de învățământ.

Proiectele implementate de ISJ Dâmbovița prin diversitatea tipurilor de activități contribuie la creșterea calității actului didactic în școlile din județul Dâmbovița, inițial în cele implicate direct și pe parcursul implementării, prin diseminare în majoritatea școlilor dâmbovițene