mar. dec. 24th, 2024

www.mariusbuga.ro_images_calcRECOMANDĂRI PENTRU PREVENIREA FRAUDELOR INFORMATICE PRIN E-MAIL

Business E-mail Compromise Fraud „BEC Fraud” presupune accesarea de către infractori în mod neautorizat a conturilor de e-mail ale unor societăţi comerciale din străinătate, monitorizarea corespondenţei purtate de către angajaţii respectivei societăţi şi simularea corespondenţei reale pe care aceștia o poartă cu societatea parteneră de afaceri, prin intermediul unei adrese de e-mail asemănătoare sau identice.

Evitați efectuarea de transferuri bancare către parteneri străini de afaceri, fără a verifica telefonic veridicitatea schimbării unor practici comerciale stabilite anterior.

Fiți precauți atunci când vi se solicită prin e-mail schimbarea adresei de corespondență electronică, a conturilor bancare ori a valutelor în care se fac plățile sau observați că s-a schimbat țara în care sunt deschise conturile în care trebuie să faceți plățile.

Strategii de protecție împotriva EAC/BEC:

Evitați utilizarea conturilor de e-mail web-based (yahoo, hotmail, gmail etc.) pentru activitatea societății comerciale. Recomandabilă este utilizarea unor conturi de e-mail dintr-un domeniu propriu.

Fiți suspicioși cu privire la mesajele în care se solicită efectuarea unor operațiuni în secret sau a unor operațiuni rapide către destinatari incerți sau neverificați.

Aveți în vedere crearea unor proceduri minimale de audit IT și de securitate referitoare la plăți, în sensul implementării unei verificări în minim doi pași.

Exemple:

1. Stabiliți o comunicare alternativă, cum ar fi cea telefonică cu furnizorul sau clientul străin, pentru a valida orice schimbare a practicii comerciale statuate și pentru a elimina posibilitatea hakerului de a intercepta o eventuală comunicație.

2. Utilizați semnături digitale sau criptați mesajele între părțile implicate în activitatea comercială.

3. Raportați și nu deschideți mesajele nesolicitate sau de tip SPAM, acestea putând conține malware.

4. Nu utilizați funcția „Reply” pentru a răspunde în corespondența de serviciu. Folosiți funcția „Forward” și scrieți manual sau selectați din agendă adresa de e-mail unde doriți să transmiteți mesajul.

Recomandări generale de prevenție:

Fiți precauți la schimbarea subită a unor practici comerciale stabilite anterior, în special a conturilor de e-mail sau conturilor bancare și a valutelor în care se fac plățile, precum și a țării în care sunt deschise conturile.

Verificați și telefonic la furnizor sau client, la un număr de telefon deținut anterior și verificat, dacă modificările solicitate prin e-mail sunt reale.

Atenție sporită la publicarea în mediul online, în special în zona social media și pe site-ul companiei, a informațiilor detaliate privind ierarhia persoanelor ce activează în cadrul companiei, a îndatoririlor acestora sau a detaliilor de tip “out of office”, precum și a conturilor bancare și a detaliilor complete și mijloacelor de comunicație utilizate.