Măsuri pentru desfășurarea în bune condiții a examenelor naționale: evaluarea națională la clasa a VIII-a, bacalaureat, concursul pentru ocuparea posturilor didactice, definitivat
Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa îşi propune să asigure calitatea procesului instructiv-educativ în concordanţă cu noile cerinţe ale integrării învăţământului preuniversitar românesc în Spaţiul European. În acest context, esenţială este stabilirea strategiilor de îmbunătăţire a activităţii specifice fiecărui nivel de învăţământ, stabilirea priorităţilor, analiza critică a rezultatelor obţinute de elevi, cadre didactice, managerii instituţiilor de învăţământ, precum şi de personalul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dâmboviţa.
Foarte buna organizare și desfășurare a evaluărilor și examenelor naționale este, ca de obicei, prioritatea instituției noastre, respectarea legalității fiind asigurată permanent. Până la această dată au fost realizate toate acțiunile prevăzute de metodologiile specifice elaborate de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, după cum urmează:
1. Evaluare Naţională clsasa a VIII-a 2016
Date statistice
Nr. unit. şcolare (inclusiv structurile) cu cls. a VIII-a | 176 |
Nr. centre examen | 167 |
Nr. centre zonale de evaluare | 4 |
Nr. centre de comunicare | 115 |
Nr. elevi | 4940 |
Măsurile adoptate la nivelul ISJ Dîmboviţa, în conformitate cu atribuţiile prevăzute de OMECŞ nr. 5081/2015, metodologiile şi procedurile MENCŞ privind organizarea şi desfăşurarea Evaluării Naţionale
Activităţi realizate până în prezent:
– constituirea comisiei judeţene, prin decizie a inspectorului şcolar general;
– crearea bazei de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean, cuprinzând datele personale ale elevilor din clasa a VIII-a, conform solicitărilor Comisiei Naţionale de Organizare a Evaluării Naţionale;
– nominalizarea unităţilor de învăţământ arondate altor unităţi de învăţământ şi stabilirea centrelor de comunicare şi a centrelor zonale de evaluare;
– nominalizarea persoanelor de contact şi transmiterea acestora la MENCŞ-CNEE, prin intermediul aplicaţiei AUSI;
– stabilirea necesarului de materiale pentru unităţile şcolare (tipizate, ştampile-tip, consumabile, DVD-uri pentru înregistrare, camere de supraveghere etc.);
– preluarea, de la unităţile de învăţământ, a propunerilor de cadre didactice care doresc să participe în comisiile pentru Evaluarea Naţională. Centralizarea listelor (necesar cadre didactice implicate în activităţile specifice Evaluării Naţionale: circa 2500);
– monitorizarea pregătirii elevilor, conform planului de măsuri stabilit la nivel judeţean, în urma centralizării şi analizei rezultatelor obţinute de elevi la simularea desfăşurată în perioada 22 februarie – 4 martie 2016 (inspecţii tematice, inspecţii generale, inspecţii de specialitate, parteneriate şcoală-familie-comunitate locală).
Activităţi specifice planificate în perioada următoare:
– transmiterea adreselor prevăzute în Metodologie către DSP şi primării, pentru asigurarea prezenţei personalului medical în fiecare unitate şcolară în perioada desfăşurării Evaluării Naţionale, precum şi către consiliile locale, operatori de energie electrică, operatori de cablu, operatori de telefonie, internet etc., în scopul asigurării condiţiilor corespunzătoare examenului;
– transmiterea adreselor către poliţie, jandarmerie, primării, pentru asigurarea prezenţei politiştilor din poliţia locală sau a jandarmilor la centrele zonale de evaluare, pentru paza lucrărilor scrise, pentru păstrarea ordinii publice la unităţile de învătământ şi la centrele zonale de evaluare, precum şi pentru transportul lucrărilor scrise de la unităţile de învătământ la centrele zonale de evaluare/contestaţii;
– asigurarea dotării cu camere funcţionale de supraveghere video şi audio a sălilor de clasă din unităţile de învăţământ în care se desfășoară probele pentru evaluarea naţională pentru elevii clasei a VIII-a, a sălilor în care se descarcă şi se multiplică subiectele, precum şi a sălilor în care se preiau, se evaluează şi se depozitează lucrările scrise;
– propunerea, în consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, a cadrelor didactice care să facă parte din comisiile din unităţile de învăţământ şi din centrele zonale de evaluare (în vederea selectării acestora/tragerii la sorţi);
– stabilirea cadrelor didactice care fac parte din comisiile din centrele zonale de evaluare, prin tragere la sorţi în şedinţă publică (25.06.2016);
– stabilirea componenţei comisiilor pentru evaluarea naţională cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probelor scrise, cu respectarea principiilor competenţei în evaluare şi al compatibilităţii;
– şedinţa de instruire a preşedinţilor comisiilor din unităţile de învăţământ şi din centrele zonale de evaluare cu privire la desfăşurarea Evaluării Naţionale;
– 27 iunie – 4 iulie 2016 – desfăşurarea probelor,
– 01.07.2016 – afişarea rezultatelor; depunerea contestaţiilor;
– 02-04.07.2016 – rezolvarea contestaţiilor;
– 05.07.2016 – afişarea rezultatelor finale;
– elaborarea şi transmiterea către Comisia Natională, în termen de 10 zile de la încheierea Evaluării Naţionale, a raportului privind organizarea şi desfășurarea acesteia.
2. Examenul de bacalaureat naţional 2016
Date statistice (estimare) – promoţia curentă 3580 candidaţi
– promoţia anterioară 1260 candidaţi
- Centre organizare şi desfăşurare competenţe lingvistice şi digitale – 30 (toate unităţile de învăţământ liceal),
- Centre examen – 14 (7 CE în Târgovişte şi 7 CE în oraşele din judeţ),
- Centre zonale de evaluare – 2 (Târgovişte – Liceul de Arte „Bălaşa Doamna” şi Liceul Teoretic „Petru Cercel”).
Măsurile adoptate la nivelul ISJ Dîmboviţa, în conformitate cu atribuţiile prevăzute de OMECŞ nr. 5080/2015, metodologiile şi procedurile MENCŞ privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional 2016
Activităţi realizate până în prezent:
– constituirea comisiei judeţene, prin decizie a inspectorului şcolar general şi transmiterea, spre aprobare, către Comisia Naţională de Bacalaureat;
– transmiterea, către Comisia Naţională de Bacalaureat, a centrelor de examen şi a centrelor zonale de evaluare (centrele de examen propuse au fost aprobate MENCŞ);
– stabilirea componenţei comisiilor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, prin decizie a inspectorului şcolar general, pe baza propunerilor transmise de consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ;
– desemnarea persoanelor de contact şi transmiterea acestora la MENCŞ-CNEE (AUSI);
– transmiterea, la ISJ Braşov, a datelor elevilor din judeţul Dâmboviţa care susţin sesiunea specială a examenului de bacalaureat (2 elevi, de la Colegiul Naţional « Nicolae Titulescu » Pucioasa);
– stabilirea necesarului de materiale pentru competenţe şi probe scrise (tipizate, ştampile-tip, consumabile, DVD-uri, camere supraveghere etc.);
– monitorizarea pregătirii elevilor, conform planului de măsuri stabilit la nivel judeţean, în urma centralizării şi analizei rezultatelor obţinute de elevi la simularea desfăşurată în perioada 07-17 martie 2016 (inspecţii tematice, inspecţii generale, inspecţii de specialitate).
Activităţi specifice planificate în perioada următoare:
– centralizarea propunerilor înaintate de unităţile şcolare cuprinzând profesorii care doresc să facă parte, în calitate de asistenţi, evaluatori, membri, secretari, vicepreşedinţi şi preşedinţi în centrele de examen şi centrele zonale de evaluare;
– transmiterea adreselor către DSP şi primării, pentru asigurarea prezenţei personalului medical în fiecare centru de examen, precum şi către consiliile locale, operatori de energie electrică, operatori de cablu, operatori de telefonie, internet etc., în scopul asigurării condiţiilor corespunzătoare examenului;
– transmitere adreselor către poliţie, jandarmerie, primării, pentru asigurarea prezenţei politiştilor din poliţia locală sau a jandarmilor la centrele zonale de evaluare, pentru paza lucrărilor scrise, pentru păstrarea ordinii publice în CE, CZE, precum şi pentru transportul lucrărilor scrise de la centrele de examen la centrele zonale de evaluare/contestaţii;
– asigurarea dotării cu camere funcţionale de supraveghere video şi audio a sălilor de clasă din unităţile de învăţământ în care se desfăşoară examenul de bacalaureat;
– monitorizarea înscrierii candidaţilor şi centralizarea datelor, la nivel judeţean – 30 mai – 3 iunie 2016;
– şedinţă de instruire a persoanelor de contact şi a preşedinţilor comisiilor de bacalaureat de evaluare a competențelor lingvistice și digitale – 10-11.06.2016;
– desfăşurarea competenţelor lingvistice şi digitale – 13 iunie – 1 iulie 2016;
– stabilirea comisiilor din centrele de examen şi din centrele zonale de evaluare, prin tragere la sorţi, în şedinţă publică – 02.07.2016;
– şedinţa de instruire a preşedinţilor comisiilor din centrele de examen şi din centrele zonale de evaluare cu privire la desfăşurarea examenului – 03.07.2016;
– 4-8 iulie 2016 – desfăşurarea probelor scrise;
– 12 iulie 2016 – afişarea rezultatelor; depunerea contestaţiilor;
– 13-15 iulie 2016 – rezolvarea contestaţiilor;
– 16 iulie – afişarea rezultatelor finale;
– elaborarea şi transmiterea către Comisia Natională, în termen de 10 zile de la încheierea examenului, a raportului privind organizarea şi desfăşurarea acestuia.
3. Concursul naţional pentru ocuparea posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar
Coordonarea metodologică a concursului naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat şi particular este asigurată de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, cadrul legislativ fiind dat de Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2016-2017 – Anexă la ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 5559/27.10.2015, în concordanță cu Legea Educasției Naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar se organizează de inspectoratele şcolare și constă în probă practică sau inspecţie specială la clasă în profilul postului didactic solicitat şi probă scrisă, potrivit programelor specifice pentru concurs, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice.
Inspecţia specială/probele practice la clasă în profilul postului se desfăşoară pe durata unei ore de curs şi se evaluează prin note de la 10 la 1, iar rezultatele la această probă se aduc la cunoştinţă candidaţilor în ziua susţinerii probei și nu se admit contestaţii.
Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă sau la proba practică minimum nota 5 (cinci) nu pot participa la proba scrisă.
Proba scrisă se susţine pe baza subiectelor elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice. Proba scrisă se evaluează prin note de la 10 la 1.
Concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2016, se organizează şi se desfăşoară în perioada prevăzută de Calendar după cum urmează:
- 11 mai 2016 – afișarea listei reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare;
- 12 mai 2016 – verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs;
- 13-20 mai 2016 – înregistrarea cererilor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2016, la inspectoratele şcolare;
- 23-24 mai 2016 – verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană de organizare și desfășurare a concursului și consilierul juridic al inspectoratului școlar;
- 24-27 mai 2016; 14-15 iulie 2016 pentru absolvenții promoției 2016/absolvenţii 2016 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/ departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic – validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului.
- 30 mai-1 iulie 2016 – afișarea listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la la clasă;
- 20 iulie 2016 – desfășurarea probei scrise;
- 3 august 2016 – afișarea rezultatelor finale.
Posturile didactice/catedrele vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată sunt posturi/catedre complete în concordanţă cu Centralizatorul, care au o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani, în a căror structură pot fi incluse maximum 4 (patru) ore opţionale, constituite, de regulă, într-o singură unitate de învăţământ.
Lista posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate pentru concurs cuprinde un număr de 81 de posturi/norme pentru angajare pe perioadă nedeterminată și un numar de 588.75 norme pentru angajare pe perioadă determinată publicate in cuprinsul a 1280 de coduri, conform numărului de ore rămase libere în unitățile școlare.
POSTURI ANGAJARE PERIOADĂ NEDETERMINATĂ:
DISCIPLINA |
Nr. Posturi |
INVATATOR/INSTITUTOR PENTRU INVATAMANTUL PRIMAR/PROFESOR PENTRU INVATAMANTUL PRIMAR (IN LIMBA ROMANA) |
22 |
MUZICA INSTRUMENTALA (FUNCTIE DE INSTRUMENT) |
11 |
EDUCATOARE/INSTITUTOR PENTRU INVATAMANTUL PRESCOLAR/PROFESOR PENTRU INVATAMANTUL PRESCOLAR (IN LIMBA ROMANA) |
10 |
COREPETITIE |
4 |
LIMBA ENGLEZA |
4 |
MUZICA VOCALA TRADITIONALA ROMANEASCA |
4 |
EDUCATIE FIZICA SI SPORT: PREGATIRE SPORTIVA DE SPECIALITATE |
3 |
PROFESOR IN CENTRE SI CABINETE DE ASISTENTA PSIHOPEDAGOGICA |
3 |
EDUCATIE FIZICA SI SPORT |
2 |
FIZICA |
2 |
PROFESOR LOGOPED |
2 |
ARHITECTURA – ATELIER DE SPECIALITATE |
1 |
ARTA VOCALA – CANTO |
1 |
BIOLOGIE |
1 |
CHIMIE |
1 |
ECONOMIC, ADMINISTRATIV, COMERT SI SERVICII / COMERT SI SERVICII |
1 |
FILOSOFIE; LOGICA, ARGUMENTARE SI COMUNICARE – STUDII SOCIALE |
1 |
INVATATOR-EDUCATOR/INSTITUTOR-EDUCATOR/PROFESOR-EDUCATOR |
1 |
MACHETE / MODELISM |
1 |
MATEMATICA |
1 |
PICTURA / DESEN |
1 |
PREGATIRE – INSTRUIRE PRACTICA (MECANICA) |
1 |
PROFESOR DOCUMENTARIST |
1 |
PROTECTIA MEDIULUI |
1 |
STUDIUL FORMELOR SI DESENUL |
1 |
STATISTICĂ POSTURI ANGAJARE PERIOADĂ DETERMINATĂ:
TOTAL NORME
|
DIN CARE POSTURI/ CATEDRE COMPLETE
|
DIN CARE: |
||||
INVĂȚĂTORI |
EDUCATOARE |
EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT |
LIMBA ENGLEZĂ |
LIMBA FRANCEZĂ |
||
588.75 |
225 |
72 |
52 |
13 |
13 |
8 |
Înscrierea candidaţilor şi disciplinele de concurs
Cererile de înscriere la concursul naţional au fost înregistrate la secretariatul comisiei judeţene de organizare şi desfăşurare a concursului (13-20 mai 2016) – Liceul Voievodul Mircea Târgoviște. Datele din fişa de înscriere a candidaţilor au fost înregistrate în sistemul informatizat. În perioada de validare a fişelor de înscriere, candidatul va primi fişa martor extrasă din sistemul informatizat pe care este obligat să o semneze, alături de reprezentantul inspectoratului şcolar, pentru conformitate. Un exemplar se înmânează candidatului, celălalt rămânând la centrul în care a avut loc înscrierea.
Pentru organizarea şi desfăşurarea concursului a fost numită comisia judeţeană de organizare şi desfăşurare a concursului, prin decizia inspectorului şcolar general, în următoarea componenţă:
a) preşedinte – inspector şcolar general adjunct;
b) 11 secretari – inspectori şcolari cu atribuţii referitoare la managementul resurselor umane/ inspectori școlari/directori;
c) 6 informaticieni/analişti programatori;
d) consilierul juridic al inspectoratului şcolar.
În centrul de înscriere, pe toată perioada înscrierii candidaţilor la concurs şi a validării fişelor, se asigură:
– utilități: alimentare cu energie electrică, telefon, fax, conexiune la Internet, calculatoare performante conectate la Internet cu acces la aplicaţie (acces la serverul https://tit.edu.ro/tit), la care să fie instalate imprimante laser compatibile;
– prezenţa informaticienilor cu acces la aplicaţie şi la FORUM (Comunicare ISJ – Titularizare 2016).
Repartizarea candidaților la inspecțiile speciale la clase/probele practice se va face în concordanță cu disciplina de concurs a acestora. Inspecțiile speciale la clase/probele practice vor fi evaluate de o comisie numită prin decizia inspectorului școlar general. Un număr de 143 de candidați au optat pentru echivalarea inspecției speciale la clasa cu media inspecțiilor la clasă în profilul postului, obținută în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2016, conform Metodologiei-cadru.
Proba scrisă se va desfășura în cadrul a două centre :
- LICEUL “VOIEVODUL MIRCEA” TÂRGOVIȘTE
- COLEGIUL NAȚIONAL “CONSTANTIN CANTACUZINO” TÂRGOVIȘTE
La solicitarea prealabilă a inspectoratului școlar, în ziua desfășurării probei scrise, în cadrul celor două centre se va asigura prezenţa personalului medical, precum şi a jandarmilor și se vor solicita servicii de furnizare internet, telefonie, fax și electricitate în condiții optime și dotarea cu echipament IT performant.
STATISTICI DUPA ETAPA DE ÎNSCRIERE LA CONCURS
Total candidati inscrisi |
Absolventi: |
Statut anterior: |
Domiciliul in judetul: |
Domiciliul in mediul: |
||||||
An curent |
Ani precedenti |
Angajat in alt domeniu de activitate |
Angajat pe perioada determinata |
Fara statut anterior |
Titular |
Dâmbovița |
Alte judete |
Rural | Urban | |
748 |
109 |
639 |
34 |
523 |
189 |
2 |
724 |
24 |
424 |
324 |
LISTA NUMĂRULUI DE CANDIDAȚI PE DISCIPLINE
Nr |
Disciplina |
Nr. candidati |
1 |
INVATATORI – LIMBA SI LITERATURA ROMANA, ELEMENTE DE PEDAGOGIE SCOLARA SI ELEMENTE DE DIDACTICA GENERALA APLICATE DISCIPLINELOR DIN INVATAMANTUL PRIMAR |
115 |
2 |
EDUCATOARE – LIMBA SI LITERATURA ROMANA, PEDAGOGIA PRESCOLARA SI METODICA DESFASURARII ACTIVITATILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE IN GRADINITA DE COPII |
112 |
3 |
LIMBA SI LITERATURA ROMANA |
82 |
4 |
EDUCATIE FIZICA SI SPORT |
78 |
5 |
LIMBA SI LITERATURA ENGLEZA |
57 |
6 |
MATEMATICA |
43 |
7 |
LIMBA SI LITERATURA FRANCEZA |
28 |
8 |
ISTORIE |
25 |
9 |
INFORMATICA SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI |
24 |
10 |
GEOGRAFIE |
23 |
11 |
RELIGIE ORTODOXA |
18 |
12 |
FIZICA |
16 |
13 |
ECONOMIE SI EDUCATIE ANTREPRENORIALA |
13 |
14 |
CHIMIE |
12 |
15 |
EDUCATIE MUZICALA |
11 |
16 |
PSIHOPEDAGOGIE SPECIALA |
10 |
17 |
BIOLOGIE |
8 |
18 |
CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICA |
7 |
19 |
CULTURA CIVICA |
7 |
20 |
COMERT |
6 |
21 |
MECANICA |
6 |
22 |
EDUCATIE MUZICALA SPECIALIZATA: MUZICA INSTRUMENTALA |
5 |
23 |
AGRICULTURA – HORTICULTURA |
4 |
24 |
MECANICA (MAISTRI INSTRUCTORI) |
4 |
25 |
ALIMENTATIE PUBLICA |
3 |
26 |
ARTE VIZUALE (EDUCATIE PLASTICA / EDUCATIE VIZUALA / ARHITECTURA) |
3 |
27 |
ECONOMIC, ADMINISTRATIV, POSTA |
3 |
28 |
EDUCATIE TEHNOLOGICA |
3 |
29 |
ELECTROTEHNICA, ELECTROMECANICA, ENERGETICA (MAISTRI INSTRUCTORI) |
2 |
30 |
INDUSTRIE ALIMENTARA |
2 |
31 |
PROFESORI DOCUMENTARISTI |
2 |
32 |
PSIHOLOGIE |
2 |
33 |
ARTE VIZUALE (ARHITECTURA) |
1 |
34 |
CONFECTII TEXTILE – TRICOTAJE – FINISAJ TEXTIL |
1 |
35 |
CONFECTII TEXTILE – TRICOTAJE – FINISAJ TEXTIL (MAISTRI INSTRUCTORI) |
1 |
36 |
CONSTRUCTII (MAISTRI INSTRUCTORI) |
1 |
37 |
EDUCATIE MUZICALA SPECIALIZATA: ARTA VOCALA |
1 |
38 |
FILOSOFIE SI LOGICA, ARGUMENTARE SI COMUNICARE |
1 |
39 |
KINETOTERAPIE |
1 |
40 |
LIMBA GERMANA MODERNA |
1 |
41 |
LIMBA SI LITERATURA ITALIANA |
1 |
42 |
LIMBA SI LITERATURA RROMANI MATERNA |
1 |
43 |
POSTA (MAISTRI INSTRUCTORI) |
1 |
44 |
PRELUCRAREA LEMNULUI (MAISTRI INSTRUCTORI) |
1 |
45 |
PROTECTIA MEDIULUI |
1 |
4. Măsuri pentru desfăşurarea în bune condiţii a examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2016
Cadrul legal:
q OMEN 4802/2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ;
q OMECS 5287/2015 privind modificarea şi completarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ, aprobată prin OMEN 4802/2014;
q OMECS 5510/2015 privind aprobarea Calendarului de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ în anul şcolar 2015 – 2016;
q OMECS 5558/2015 privind aprobarea programelor pentru susţinerea examenului naţional de definitivare în învăţământ.
Examenul național de definitivare în învățământ este organizat de MENCS și cuprinde:
a) etapa I, eliminatorie – realizată de către inspectoratele școlare în perioada stagiului, constând în evaluarea activității profesionale la nivelul unității de învățământ, evaluarea portofoliului profesional personal și în susținerea a cel puțin două inspecții la clasă.
b) etapa a II-a, finală – realizată la finalizarea stagiului practic cu durata de un an școlar și constând într-o examinare scrisă, pe baza unei tematici și a unei bibliografii aprobate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, pentru fiecare specialitate în parte.
Cadrele didactice care promovează examenul de definitivat dobândesc titlul de profesor cu drept de practică în învățământul preuniversitar (Legea nr. 1/2011, art. 241).
Titularizarea în sistemul de învăţământ preuniversitar este condiţionată de promovarea examenului naţional de definitivare în învăţământ (Legea nr. 1/2011, art. 254).
Nr. Crt. |
SARCINI/ ATRIBUȚII/ MĂSURI |
OBSERVAȚII |
|
Emiterea de către ISJ Dâmboviţa a deciziei de constituire a comisiei judeţene de examen | Decizia nr. 2106/28.10.2015. |
|
Instruirea candidaţilor şi a directorilor unităţilor de învăţământ cu privire la cunoaşterea şi respectarea legislaţiei pentru înscrierea la examenul naţional de definitivare în învăţământ | Liceul „Voievodul Mircea”, Târgovişte, 02.11.2015 |
|
Înscrierea candidaţilor la unitatea de învăţământ | 2 – 6 noiembrie 2015 |
|
Stabilirea centrului de examen în consiliului de administrație al ISJ Dâmboviţa, prin decizia inspectorului școlar general și comunicarea către Comisia națională | C.A. al I.Ş.J. Dâmbovița din data de 04.11.2015, decizia nr. 2116/04.11.2015 |
|
Transmiterea dosarelor de înscriere la ISJ Dâmboviţa | 9 – 11 noiembrie 2015 |
|
Transmiterea OMECS nr. 5558/27.10.2015 privind aprobarea programelor pentru susţinerea examenului de definitivat şi a OMECS nr. 5792/16.11.2015 privind aprobarea Centralizatorului (disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, probele de concurs şi disciplinele de examen) în toate unităţile de învăţământ din judeţ | Utilizarea serviciului FTP, postarea pe site-ul ISJ Dâmboviţa, e-mail-urile unităţilor de învăţământ |
|
Înregistrarea candidaţilor în aplicaţia electronică a ministerului. Înştiinţarea candidaţilor cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere. | 23.11.2015 – 18.12.2015
245 candidaţi înscrişi, 243 admişi. |
|
Instruirea candidaţilor cu privire la probele examenului naţional de definitivare în învăţământ, programele de examen, centralizatorul privind disciplina de examen. Validarea înscrierii candidaţilor | 14 – 15.01.2016 |
|
Planificarea şi efectuarea inspecţiilor speciale la clasă | Inspectori şcolari şi metodişti ISJ Dâmboviţa, până la 17.06. 2016 |
|
Organizarea şi desfăşurarea programelor de formare a debutanţilor pentru susţinerea examenului naţional de definitivare în învăţământ:
|
CCD Dâmboviţa, 21 formatori, Februarie 2016 |
|
Completarea dosarelor de înscriere şi validarea datelor de înscriere în aplicaţia electronică a ministerului | 17 – 30.06.2016 |
|
În centrul de examen va fi asigurată logistica necesară pentru buna desfăşurare a probei scrise | |
|
Se vor realiza demersurile necesare către furnizorii de energie electrică, Internet și telefonie, precum şi asistenţa medicală şi jandarmi pentru asigurarea condițiilor corespunzătoare în perioada desfășurării examenului. | |
|
Va fi desemnată persoana responsabilă cu derularea și monitorizarea procesului de supraveghere video | |
|
Există necesarul de foi tipizate pentru lucrările scrise și stampila-tip | |
|
Va fi desemnată o persoană din comisie pentru preluarea și descărcarea variantei de subiect transmisă de Centrul Național de Evaluare și Examinare | |
|
Există acces la aplicația DEFINITIVAT și la FORUM, secțiunea Comunicare-ISJ-Definitivat 2016 – (acces restrâns) | |
|
Vor fi respectate procedurile MENCS privind organizarea şi desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul probei scrise, precum şi pentru transportul în siguranţă a lucrărilor scrise în centrele de evaluare din ţară. |
Inspector şcolar general,
Prof. Sorin ION