Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Dâmboviţa organizează MIERCURI, 9 MARTIE 2016, începând cu ora 10.00, la sediul instituţiei din Târgovişte, Calea Domnească, nr. 166 (zona 2 Brazi), în Sala de conferinţe de la mezanin, o întâlnire cu contribuabilii (persoane fizice şi juridice), scopul acesteia fiind îmbunătăţirea informării fiscale.
Subiectele înâlnirii:
1. Obligaţiile fiscale generale de declarare şi de plată din luna martie 2016.
2. Prezentarea pe scurt a celor mai importante modificări legislative fiscale apărute recent.
3. Aspecte privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar (Legea 70/2015).
4. Precizări legate de depunerea Declaraţiei 394.
Contribuabilii interesaţi vor putea primi clarificări cu privire la subiectele prezentate, în timpul întâlnirii, dacă transmit solicitarea până luni, 7 martie 2015, inclusiv, pe adresa de email catalin.dumitru.db@mfinante.ro, cu menţiunea „referitor întâlnire contribuabili”.
Vă aducem la cunoştinţă şi apariţia următoarelor acte normative :
1. Ordinul preşedintelui ANAF nr. 839/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice de autorizare a magaziilor şi a perimetrelor pentru depozitare temporară şi a Normelor tehnice de înregistrare a depozitelor utilizate în zonele libere (Monitorul Oficial nr. 164 din 3 martie 2016).
Precizări suplimentare:
1. O.P.A.N.A.F. 839/2016 – AUTORIZARE PERIMETRE DEPOZITARE TEMPORARĂ
– ordinul este emis în aplicarea art. 50-53 din Regulamentul (CE) nr. 2913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar;
– normele aprobate stabilesc procedurile aplicabile la autorizarea magaziilor şi a perimetrelor de depozitare temporară a mărfurilor necomunitare pe teritoriul vamal al României, sub supraveghere vamală, în intervalul dintre prezentarea acestora în vamă şi atribuirea unei destinaţii vamale a acestora;
– magaziile şi perimetrele pentru depozitare temporară sunt locuri aprobate de autoritatea vamală, destinate să primească mărfuri necomunitare care fac obiectul unei declaraţii sumare de depozitare temporară şi cărora operatorul trebuie să le atribuie o destinaţie vamală.
Important de ştiut.
Pentru obţinerea de informaţii suplimentare cu privire la o anume problematică fiscală vă recomandăm să consultaţi, în prealabil, informaţiile disponibile pe site-ul ANAF (www.anaf.ro). Astfel, accesând portalul ANAF pot fi găsite următoarele genuri de informaţii: legislaţie fiscală (Codul fiscal şi Codul de procedură fiscală actualizate, împreună cu Normele metodologice date în aplicare), proceduri fiscale (ex. modalitatea de declarare on-line), ghiduri fiscale (ex. Ghidul pentru asociaţiile de proprietari), nomenclatoare (ex. Normele de venit agricol pe judeţe) şi multe alte informaţii fiscale de interes general. În situaţia în care totuşi nu reuşiţi să soluţionaţi în acest fel problematica fiscală, puteţi să ne transmiteţi un e-mail folosind formularul dedicat acestui scop, existent pe site, şi care poate fi accesat direct la adresa: https://www.anaf.ro/arondare/
Ec. EMILIAN RUSU
SEF ADMINISTRATIE