lun. dec. 23rd, 2024

www.mariusbuga.ro_images_inecatbEVALUAREA ACTIVITĂŢII

INSPECTORATULUI

PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ “BASARAB I”

AL JUDEŢULUI DÂMBOVIŢA

ŞI

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU

SITUAŢII DE URGENŢĂ

DÂMBOVIȚA

2015

INSPECTORATUL

PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ “BASARAB I”

AL JUDEŢULUI DÂMBOVIŢA

 

EVALUARE ACTIVITATE

2015

 

INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ “BASARAB I” AL JUDEŢULUI DÂMBOVIŢA şi-a desfăşurat activitatea în conformitate cu principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţă profesioniste.

Pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice, inspectoratul a colaborat cu: autorităţile administraţiei publice locale, cu celelalte structuri deconcentrate ale M.A.I, unităţi ale M.Ap.N, serviciile voluntare şi private pentru situații de urgență, serviciile descentralizate, filiala locală a Societăţii Naţionale de Cruce Roşie, mass-media, precum şi cu asociaţii, fundaţii şi organizaţii neguvernamentale care activează în domeniul prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă.

Obiectivul fundamental al întregii activităţi desfăşurate la nivelul inspectoratului a vizat eficientizarea acţiunilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, în vederea menţinerii stării de normalitate a vieţii comunităţilor umane, în zona de competenţă.

Activitatea inspectoratului, ca serviciu public deconcentrat al Ministerului Afacerilor Interne în teritoriu, în anul 2015, a vizat:

  • Prevenirea şi limitarea efectelor situaţiilor de urgenţă;

  • Prioritatea protecţiei şi salvării vieţii în situaţii de urgenţă;

  • Respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului;

  • Asumarea responsabilităţii gestionării situaţiilor de urgenţă;

  • Cooperarea la nivel interjudeţean, regional şi naţional cu organisme şi organizaţii similare;

  • Asigurarea continuităţii şi răspunsului gradual în activităţile de gestionare a situaţiilor de urgenţă.

ACTIVITATEA CENTRULUI OPERAȚIONAL

La nivelul zonei de competenţă a inspectoratului, în anul 2015, nu s-au produs situaţii de urgenţă care să afecteze obiective de interes naţional sau judeţean, să scoată din funcţiune instalaţii tehnologice, clădiri cu aglomerări de persoane sau depozite de mari valori.

Situaţia intervenţiilor

Măsurile organizatorice şi cele privind creşterea capacităţii de luptă a inspectoratului s-au reflectat în modul de îndeplinire a misiunilor la cele 9.547intervenţii din anul 2015, din care:

  • 291 (3%) incendii;

  • 287 (3%) incendii de vegetaţie şi altele;

  • 8.300 (86%) cazuri de urgenţă asistate de S.M.U.R.D.;

  • 246 (3%) alte situaţii de urgenţă (misiuni pirotehnice, fenomene meteo periculoase, alunecări de teren, înlăturarea efectelor inundaţiilor, avarii la utilităţi publice, etc.);

  • 183 (2%) acţiuni pentru asistenţa persoanelor;

  • 240 (3%) acţiuni pentru protecţia comunităţilor (asigurare măsuri de apărare împotriva incendiilor la accidente de circulaţie şi pe timpul desfăşurării de evenimente publice, protecţia mediului, salvări de animale, etc.).

Repartiţia intervenţiilor pe categorii:

 

Comparativ cu anul 2014, numărul situaţiilor de urgenţă a scăzut cu 1,2%, de la 9.661 în 2014, la 9.547 în anul 2015.

Pe timpul intervenţiilor (excluzând intervenţiile SMURD) au fost salvate/evacuate 391 persoane (92 adulţi si 299 copii) şi protejate bunuri şi instalaţii în valoare de peste 42.080.000 lei. Tot pe timpul intervenţiilor au fost salvate 33 animale mari, 25 animale mici şi 28 păsări.

În urma situaţiilor de urgenţă (excluzând intervenţiile SMURD) 18 persoane (16 adulţi şi 2 copii) au decedat şi 24 persoane (22 adulţi şi 2 copii) au fost rănite.Precizăm că persoanele erau decedate înainte de sosirea gărzii de intervenţie la locul producerii evenimentului.

În anul 2015, la nivelul zonei de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Basarab I” al judeţului Dâmboviţa, s-au produs 291incendii, în creştere cu 3,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în care s-au produs 282 incendii.

Pe timpul incendiilor au fost protejate bunuri şi instalaţii în valoare de peste 34.450.000 lei, în creştere faţă de valorile înregistrate în anul 2014 (18.067.000 lei).

Pagubele produse la incendii au fost estimate la 3.799.000 lei în anul 2015, faţă de 3.835.650 lei în anul 2014. În urma acestor situaţii de urgenţă 8 persoane (6 adulţi şi 2 copii) au fost rănite.

Principalele cauze de producere a incendiilor

Ponderile surselor de aprindere se prezintă astfel: instalaţii electrice defecte 25%, aparate electrice improvizate sau nesupravegheate 6%, mijloace de încălzire nesupravegheate, improvizate sau defecte 8%, coş/burlan de fum defect sau necurăţat 13%, cenuşă, jar sau scântei 5%, fumat 6%, foc deschis în spaţii deschise sau închise 19%, jocul copiilor cu focul 4%, acţiune intenţionată 8% şi alte cauze 6%.

După tipul proprietăţii: 81,1% din totalul incendiilor au izbucnit la proprietăţi individuale (236 incendii), 11,7% în domeniul privat român sau străin (34 incendii) şi 7,2% în domeniul public sau privat al statului (21 incendii).

SMURD a intervenit în anul 2015 la 8.300 cazuri (în medie 23 pe zi), acordând ajutor medical de urgenţă sau descarcerare la 8.255 persoane (7.570 adulţi şi 685 copii).

Comparativ cu anul trecut, intervenţiile S.M.U.R.D. au scăzut cu 2,2%, de la 8.488 în 2014 la 8.300 în 2015.

S-au desfăşurat activităţi de asigurare a climatului de normalitate pe timpul desfăşurării evenimentelor publice de amploare organizate în judeţ.

Centrul de Formare şi Pregătire în Descarcerare şi Asistenţă Medicală de Urgenţă asigură cursurile de prim-ajutor, descarcerare și salvare pentru personalul din serviciile pentru situații de urgență din județele: Dâmbovița, Călărași, Ialomița și Teleorman. Cursurile se desfășoară în decursul a 30 de zile. La finalul acestor cursuri se susțin examene, pe baza cărora absolvenții primesc calificarea de paramedic.

În anul 2015 Centrul de Formare și Pregătire în Descarcerare și Asistenţă Medicală de Urgenţă a pregătit şi evaluat139 cursanţi.

ACTIVITATEA INSPECȚIEI DE PREVENIRE

ACTIVITATEA SERVICIULUI PREVENIRE

Planificarea, pregătirea şi desfăşurarea activităţilor preventive.

Eforturile depuse au vizat, în principal, asigurarea apărării împotriva incendiilor în toate domeniile de activitate economică şi socială în condiţiile creşterii calităţii şi eficienţei misiunilor executate, atenţie deosebită fiind acordată domeniului public, clădirilor şi instituţiilor la care activităţile desfăşurate presupun afluenţă mare de public, gospodăriilor cetăţenilor, obiectivelor de importanţă deosebită, cu nivel de risc de incendiu mare sau foarte mare, ori cu valoare de patrimoniu, precum şi pentru operaţionalizarea componentei preventive a Serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă..

În cadrul acţiunilor şi activităţilor ce au fost organizate în scopul prevenirii şi contracarării riscului de incendiu în zona de competenţă, pe principalele forme reglementate de regulamentul de planificare, organizare, pregătire şi desfăşurare a activităţii de prevenire a situaţiilor de urgenţă, serviciul prevenire a desfăşurat activităţi în următoarele domenii:

Activitatea de control preventiv

Au fost executate 779controale de prevenire şi verificări, din care: 32 la localităţi, 476 la operatori economici, 265 instituţii, 6 controale de prevenire la obiective supuse controlului activităţilor care prezintă pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase;

În urma controalelor executate s-au constatat un număr de 1508 de deficienţe din care au fost soluţionate 504 de deficienţe reprezentând 33,42% din totalul deficienţelor. Au fost aplicate sancţiuni contravenţionale principale în număr de 1008 reprezentând 771 avertismente şi 237 amenzi contravenţionale în cuantum de 799500 lei.

De asemenea, pentru funcţionarea fără autorizaţie de securitate la incendiu şi încălcarea gravă a cerinţei esenţiale „securitate la incendiu”, au fost aplicate 3 sancţiuni complementare „oprirea funcţionării” la 3 operatori economici.

Pe timpul activităţii de control s-au executat şi activităţi de instruire, informare preventivă şi exerciţii de intervenţie la locul de muncă, ce au constat în:

  • 185 de exerciţii de alarmare în caz de incendiu;

  • 808 de instruiri în domeniul apărării împotriva incendiilor, din care: 475 la operatori economici; 267 la instituţii şi 66 la localităţi;

  • publicarea a 212 de articole în presă, realizarea şi participarea la 68 emisiuni la radio şi 52 emisiuni la TV, difuzarea a 238 de broşuri, 243 afişe şi 18569 pliante.

  • în scopul prevenirii incendiilor de pădure, au fost organizate activităţi preventive în comun cu Direcţia Silvică Dâmboviţa şi Parcul Naţional Bucegi ce au vizat zonele turistice şi de agrement.

Activitatea de soluţionare a petiţiilor, sesizărilor şi acordare de asistenţă tehnică de specialitate

Serviciului prevenire i-au fost adresate un număr de 24 sesizări şi petiţii, toate fiind soluţionate în termen şi nu s-au înregistrat reveniri la acestea.

Activitatea desfăşurată pe linia respectării prevederilor Directivei 96/82/EC (SEVESO II) implementată în România prin HGR 804/2007 privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanţe periculoase

Au fost executate 6 inspecţii colective la operatorii economici clasificaţi cu risc major.

S-a executat un exerciţiu de testare a planului de urgenţă externă la un operatori economic clasificat cu risc major.

În urma acestei activităţi preventive s-a observat implicarea directă a întregului personal al operatorului economic (de conducere şi de execuţie) în planificarea activităţilor de protecţie şi intervenţie şi o abordare activă şi responsabilă a problemelor apărute. Personalul din Serviciul Privat pentru Situaţii de Urgenţă desfăşoară activităţi de prevenire şi pregătire corepunzărtor riscurilor identificate.

Pe linia transporturilor de deşeuri periculoaseau fost emise 156 de avize care au o valabilitate de maxim 2 ani din momentul emiterii.

ACTIVITATEA SERVICIULUI PROTECŢIE, PREGĂTIRE ŞI EDUCAŢIE PREVENTIVĂ

A POPULAŢIEI

Activitatea de control şi îndrumare a realizării măsurilor de protecţie civilă

Au fost planificate controale la 89 localităţi (45 controale de fond care să se finalizeze cu exerciţii de alarmare publică, 44 controale tematice), 16 controale colective la instituţii şi operatori cu risc radiologic, 4 controale tematice la obiective hidrotehnice cu rol de apărare la inundaţii şi 89 controale la serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă.

Au fost executate 425 controale de fond, colective, tematice şi verificări: 89 la localităţi (din care 45 controale s-au finalizat cu exerciţii de alarmare publică la localităţile urbane şi rurale), 16 controale colective la instituţii şi operatori cu risc radiologic, 4 controale la barajele hidrotehnice şi lucrările cu rol de apărare împotriva inundaţiilor de pe principalele cursuri de apă din judeţ cu specialişti de la Administraţia Naţională Apele Române – SGA Dâmboviţa şi SHI Văcăreşti, 89 controale la SVSU, 34 controale la SPSU, 44 de controale la puncte de comandă/adăposturi de protecţie civilă, 133 verificări ale sistemului judeţean de înştiinţare-alarmare şi 15 spaţii de evacuare verificate.

Pe timpul controalelor executate s-au constatat 600 deficienţe, din care 531 deficienţe sancţionate contravenţional.

Pentru neluarea măsurilor legale pe linia protecţiei civile, neîntocmirea conform legislaţiei a documentelor de conducere la nivelul CLSU şi CU şi neparticiparea la pregătire au fost aplicate 531 sancţiuni contravenţionale principale, din care 44 amenzi, în cuantum de 25200 lei şi 487 avertismente.

Au fost desfăşurate 398 activităţi de informare preventivă. Acestea s-au desfăşurat: 111 la localităţi, 150 la operatori economici şi 137 la instituţii. De asemenea au fost desfăşurate 122 activităţi de informare preventivă în afara activităţilor de control cu diferite ocazii.

O atenţie deosebită a fost acordată actualizării informaţiilor diseminate prin intermediul site-ului oficial al inspectoratului, www.isudb.ro, cu accent deosebit pe secţiunea de Informare Preventivă cu scopul de informare şi conştientizare a populaţiei asupra diferitelor tipuri de riscuri generatoare de situaţii de urgenţă, cunoaşterea semnalelor de avertizare/alarmare, indicatoarelor de avertizare şi modului de comportare în cazul manifestării situaţiilor de urgenţă.

S-au realizat, tipărit şi distribuit, materiale informative: 40882 pliante și flyere, 3487 broşuri şi 559 afişe care cuprind recomandări, măsuri de prevenire şi reguli de comportare în diferite situaţii de urgenţă.

S-au remis către mass-media locală buletine informative cu conţinut preventiv.

Au fost elaborate şi transmise materiale/machete de prezentare pentru derularea lecţiilor/informării preventive.

În colaborare cu posturile de radio şi TV locale sunt transmise spoturile campaniilor derulate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă „R.I.S.C. – Siguranţa nu e un joc de noroc!” şi “Nu tremur la cutremur”. Astfel, zilnic sunt diseminate informaţiile, la diferite intervale orare, unele chiar din oră în oră ori la ore de maximă audienţă.

Activitatea de înştiinţare şi alarmare

Centrala de înştiinţare, avertizare – alarmare, achiziţionată de către Consiliul Judeţean Dâmboviţa, este instalată în Punctul de comandă de protecţie civilă judeţean (cu posibilitatea tehnică a instalării şi în Dispeceratul ISU), acţionează centralizat, prin intermediul a 2 module de acţionare de la distanţă pe canale de comunicaţie GSM, 2 sirene electrice de alarmare de la comunele Vulcana Băi şi Lunguleţu.

În luna decembrie 2015, Consiliul Judeţean Dâmboviţa, a achiziţionat încă 2 module de acţionare de la distanţă pe canale de comunicaţie GSM, a sirenelor electrice de alarmare, urmând ca în luna ianuarie 2016 acestea să fie instalate la comunele Ciocăneşti şi Morteni.

Echipamentele de înştiinţare, avertizare şi alarmare sunt operative, verificate şi întreţinute periodic, în baza contractelor încheiate de Consiliul Judeţean Dâmboviţa cu operatori economici autorizaţi.

Asigurarea măsurilor de asanare pirotehnică

Au fost executate 22 misiuni de asanare pirotehnică în 12 localităţi din judeţ, fiind ridicate un număr de 44 muniţii/elemente de muniţie neexplodate din timpul conflictelor armate, dintre care 34 proiectile explozive cal. 30-152 mm, 1 bombă de aruncător exploziv cal. 40-120 mm, 4 grenade defensive, 4 cartuşe şi 1 element de muniții din dezmembrări.

Echipa pirotehnică a executat 4 misiuni de distrugere a muniţiei şi elementelor de muniţie, în condiţii de maximă securitate, în Poligonul de Garnizoană. De asemenea, au fost executate 63 de misiuni de distrugere a artificiilor confiscate de IPJ Dâmboviţa.

Pe linie de evacuare

Planurile de evacuare în situaţii de urgenţă, întocmite la nivel judeţean şi cele de la localităţi, operatorii economici, instituţii publice şi regii autonome au fost actualizate de către personalul nominalizat să răspundă de activităţile de evacuare, înaintea şi pe timpul desfăşurării controalelor executate de personalul Inspecţiei de Prevenire.

Zonele din care se evacuează populaţia şi bunurile materiale, au fost dimensionate în funcţie de zonele afectate de situaţiile de urgenţă, identificate şi specificate în planurile de analiză şi acoperire a riscurilor, de apărare împotriva inundaţiilor şi fenomenelor meteo periculoase, urgenţă externă şi radiologică.

Pe linia avizării documentelor întocmite de structurile de specialitate din judeţ au fost emise 246 avize la reguli şi dispoziţii de protecţie civilă şi10 avize la planuri de evacuare în situaţii de urgenţă.

În anul 2015 au fost emise 5 acorduri pentru organizarea jocului de artificii cu articole pirotehnice.

Organizarea şi desfăşurarea exerciţiilor şi aplicaţiilor

În anul 2015, au fost executate 45 exerciţii de alarmare publică, din care: 4 la localităţile urbane şi 41 la localităţile rurale. În desfăşurarea activităţilor practice, au fost angrenate instituţiile cu atribuţii în managementul situaţiilor de urgenţă şi unităţile de învăţământ preuniversitar din localităţile alarmate, elevii punând în practică cunoştinţele teoretice.

Organizarea şi nivelul de înzestrare al Comitetelor/Celulelor pentru situaţii de urgenţă

În judeţ sunt organizate 95 comitete pentru situaţii de urgenţă: 1 comitet judeţean, 89 comitete locale (la 2 municipii, 5 oraşe, 82 comune), 5 comitete pentru situaţii de urgenţă (la Direcţia de Sănătate Publică şi la unităţile spitaliceşti), centre operative cu activitate temporară la localităţi, celule de urgenţă (la societăţi comerciale, operatori economici şi instituţii publice supuse riscurilor specifice identificate şi analizate).

Activitatea de pregătire a populaţiei.

Pregătirea personalului din comitetele pentru situaţii de urgenţă (CJSU, CLSU), de la Consiliul Judeţean Dâmboviţa, primari, viceprimari şi secretari de primării, s-a executat prin şedinţe de pregătire organizate de I.S.U. „Basarab I” Dâmboviţa.

Pregătirea inspectorilor de specialitate de la localităţi, operatori economici, instituţii publice, societăţi comerciale şi regii autonome s-a desfăşurat în cadrul Centrului Naţional de Perfecţionare a Pregătirii pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă Ciolpani.

Pregătirea personalului din CLSU şi a inspectorilor de specialitate de la localităţi, operatori economici, instituţii publice, societăţi comerciale şi regii autonome a continuat, pe tot parcursul anului, prin convocări, instructaje, antrenamente de specialitate, aplicaţii, exerciţii şi concursuri organizate la nivelul instituţiilor şi structurilor nominalizate, precum şi de către I.S.U ”Basarab I” Dâmboviţa.

Pregătirea elevilor din învăţământul preuniversitar şi a studenţilor s-a desfăşurat conform curriculum-ului şcolar din planificarea anuală prin executarea de exerciţii de evacuare pe diferite tipuri de riscuri, organizarea şi desfăşurarea concursurilor cercurilor de elevi “Prietenii Pompierilor” şi “Cu viaţa mea apăr viaţa” cu sprijinul şi îndrumarea cadrelor Serviciul Protecţie, Pregătire şi Educaţie Preventivă a Populaţiei.

Au fost desfășurate activități de informare preventivă în 2 grădinițe, 54 de școli și 10 colegii naționale și licee. Pe timpul activităților au fost executate exerciții de evacuare în caz de incendiu: 127, inundație: 2, alunecare de teren: 3 și cutremur: 43. În desfăşurarea activităţilor practice s-a observat că elevii pun în practică cunoştinţele teoretice.

Pregătirea salariaţilor din instituţiile publice şi operatorii economici s-a realizat prin instructaje şi antrenamente de avertizare, alarmare, evacuare, adăpostire, în funcţie de tipurile de risc la care sunt expuşi, conform legislaţiei în vigoare.

Activităţi pe linia serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă

La nivelul judeţului sunt constituite 89 de servicii voluntare pentru situaţii de urgenţă, 31 servicii private proprii pentru situaţii de urgenţă și 2 constituite ca societăţi comerciale.

Au fost executate 1194 controale la gospodăriile populaţiei, 52 la operatori economici, 49 la institutii, 102 de exerciţii de intervenţie, 89 instruiri cu factorii de răspundere de la nivelul unităţile administrativ teritoriale.

Numărul activităţilor de prevenire executate de către SVSU la gospodăriile populaţiei a scăzut faţă de anul anterior, de la 100946 activităţi de prevenire, la 59727 activităţi de prevenire. De asemenea, au fost executate 1733 la operatori economici şi 3628 activităţi de informare preventivă.

Pe timpul activităţilor de control desfăşurate de SVSU la gospodăriile populaţiei, operatori economici şi instituţii din subordinea unităţilor administrativ-teritoriale, au fost constatate 24229 de deficienţe, din care 23822 la gospodăriile populaţiei şi 407 la operatori economici şi instituţii, fiind aplicate un număr de 7228 de avertismente.

Gradul de participare la interventii a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, este de aprovimativ 25,04%, constatându-se o uşoară scădere faţă de aceeaşi perioada a anului trecut 25,53%.

În anul 2015, s-au executat un număr de 102 exerciţii cu serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, 56 exerciţii cu serviciile private pentru situaţii de urgenţă şi 6 exerciţii cu serviciile private pentru situaţii de urgenţă constituite ca societăţi comerciale.

S-au executat 127 analize cu factorii de conducere şi persoanele cu atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţă (pe timpul controalelor), 2 convocări trimestriale cu şefii serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, 2 cu şefii serviciilor private pentru situaţii de urgenţă şi 1 program de pregătire a specialiştilor din componenta preventivă a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă.

Împreună cu serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă au fost organizate 89 de puncte mobile de informare preventivă.

Pe timpul controalelor, au fost aplicate 284 sancţiuni persoanelor cu atribuţii în domeniu, pentru neândeplinirea obligaţiilor legale, din care 278 avertismente şi 6 amenzi în cuantum de 18000 lei.

Nu au fost aplicate sancţiuni complementare.

ACTIVITATEA DE AVIZARE /AUTORIZARE

Cadrele compartimentului au eliberat avize şi/sau autorizaţii de securitate la incendiu şi protecţie civilă, au acordat asistenţă tehnică de specialitate, consultanţă şi îndrumare la întocmirea dosarelor pentru avizare şi verificarea în teren a stadiului realizării măsurilor de securitate la incendiu şi protecţie civilă.

Au fost înregistrate un număr de 461 de solicitări, din care:

  • 122 pentru eliberarea avizelor de securitate la incendiu;

  • 144 pentru eliberarea autorizaţiilor de securitate la incendiu;

  • 1 pentru eliberarea avizului de protecţie civilă;

  • 194 cereri nu s-au încadrat în prevederile legale.

  • În anul 2015 au fost eliberate un număr de:

  • 101 avize de securitate la incendiu;

  • 1 aviz de protecţie civilă;

  • 66 autorizaţii de securitate la incendiu;

Au fost respinse un număr de 64 de documentaţii tehnice (17 solicitări privind eliberarea avizelor de securitate la incendiu şi 47 privind eliberarea autorizaţiilor de securitate la incendiu).

Au fost executate un număr de 207 controale, toate fiind la obiective de investiţii şi 1 control audit – ignifugarea materialelor combustibile, constatându-se un număr de 220 deficienţe. Au fost aplicate 189 sancţiuni contravenţionale principale (31 amenzi în cuantum de 34000 lei şi 158 avertismente).

A fost reactualizată evidenţa obiectivelor de investiţii aflate în curs de derulare şi a celor de construcţii montaj din zona de competenţă, fiind luate în evidenţă un număr de 102 noi obiective de investiţii.

ACTIVITATEA PE LINIE LOGISTICĂ

Organizarea, coordonarea şi conducerea activităţii logistice a făcut parte din atribuţiile principale ale comenzii inspectoratului, în scopul determinării priorităţilor în achiziţiile publice, în monitorizarea factorilor generatori de consumuri, astfel încat să se creeze mecanismele necesare reducerii cheltuielilor, iar fondurile alocate să asigure acoperirea necesităţilor pentru îndeplinirea obiectivelor.

Activitatea logistică de la nivelul inspectoratului a beneficiat şi de sprijinul Consiliului Judeţean Dâmboviţa, care s-a implicat prin alocarea de fonduri, în baza unui buget aprobat, oferind un sprijin important în îndeplinirea obiectivelor.

Din punct de vedere al dotării pe linie tehnică, inspectoratul a primit următoarele:

  • din achiziţiile făcute de I.G.S.U. şi M.A.I.:

    • 3 autoturisme Dacia Duster ;

    • 1 ambarcaţiune de intervenţie şi salvare cu motor şi peridoc de transport;

    • 1 ambarcațiune din aluminiu, de intervenţie şi salvare, cu motor şi peridoc de transport;

    • 1 peridoc de transport ambarcaţiuni de intervenţie;

    • 1 autospecială cu echipament specific pentru transport scafandri la intervenţie având în inventar şi 1 ambarcaţiune de intervenţie şi salvare cu motor şi peridoc de transport;

    • 63 de aparate de protecţia respiraţiei cu aer comprimat;

  • din achiziţiile făcute de de Asociaţia de Dezvoltare Situaţii de Urgenţă Sud Muntenia la care Consiliul Judeţean Dâmboviţa este membru cofinanţator:

  • 1 autofreză de zăpadă multifuncţională de intervenţie în condiţii de iarnă;

  • din fondurile Consiliului Judeţean Dâmboviţa:

  • 1 generator de curent electric cu automatizare de 37 kVA pentru asigurarea alimentării cu energie electrică a sediului inspectoratului şi Detaşamentului Targovişte;

Pe parcursul anului 2015 activităţile de mentenanţă a patrimoniului imobiliar din administrarea unităţii au urmăritmenţinerea capacităţii funcţionale a construcţiilor şi instalaţiilor, a confortului şi aspectului estetic al acestora, precum şi remedierea la timp a degradărilor sau avariilor constatate, astfel încât exploatarea să se efectueze în condiţii normale.

Utilizarea resurselor financiare

Privind asigurarea cu piese de schimb, materiale de întreţinere şi carburanţi – lubrifianţi au fost achiziţionate:

  • piese auto, consumabile în valoare de 127.757 lei, necesare pentru executarea de reparaţii la tehnica din dotare, atelierul inspectoratului efectuând 59 reparaţii curente şi 180 revizii tehnice.

  • înlocuire kituri aparate de respirat în valoare de 142.197 lei;

  • revizii ISCIR la buteliile aparatelor de respirat în valoare de14.036 lei;

  • carburanţi din fondurile bugetare IGSU- 468.062 lei (9574 BVCA), lubrifianţi – 15.958 lei;

  • carburanţi din fondurile Consiliului Judeţean Dâmboviţa – 87952 lei;

  • servicii ITP- 6891 lei, asigurări RCA – 21.999 lei, asigurările Casco ale ambulanţelor SMURD fiind asigurate şi achitate de către U.P.U. Dâmboviţa.

ACTIVITATEA DE ACHIZIŢII PUBLICE

În anul 2015 au fost încheiate 16 contracte, din care:

  • 3 contracte furnizare energie electrica;

  • 2 contracte furnizare gaze naturale;

  • 3 contracte furnizare b.v.c.a.;

  • 3 contracte servicii telefonie fixa;

  • 2 contracte servicii telefonie mobila;

  • 2 contracte servicii semnatura electronica;

  • 1 contract servicii de protecție informatică antivirus și antimalware.

Achiziţii directe

2013

2014

2015

NR. ACHIZITII DIRECTE

72

158

194

PROCENTE ONLINE SEAP

65,37 %

77,34 %

79,18 %

VALORI FARA T.V.A. – OFF LINE

47.095,91 lei

90.533,80 LEI

126.244,01 LEI

VALORI FARA T.V.A.- ON LINE

88.894,14 lei

308.888,74 LEI

480.087,76 LEI

TOTALVALORI FARA T.V.A.

135.990,06 lei

399.422,54 LEI

606.331,77 LEI

ACTIVITATEA PE LINIE FINANCIARĂ

În anul 2015finanţarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Basarab I” al judeţului Dâmboviţa a fost asigurată din alocaţii de la bugetul de stat.

La capitolul “Ordine publică şi siguranţă naţională” valoarea alocaţiilor bugetare utilizate pentru finanţarea cheltuielilor de personal și a cheltuielilor de bunuri și servicii a fost de 43.185.650 lei, din care :

  • Cheltuieli de personal” : creditele bugetare deschise în sumă de 41.507.100 lei au fost folosite pentru acordarea integrală şi la timp a drepturilor salariale conform prevederilor legale în vigoare, a normelor de hrana pentru cadrele militare si personalul civil , a contributiilor aferente bugetului de stat precum şi pentru achitarea altor drepturi băneşti în limita bugetului de cheltuieli aprobat;

  • Bunuri şi servicii” : creditele bugetare alocate în valoare de 1.615.400 lei au fost utilizate pentru achitarea următoarelor naturi de cheltuieli :

  • cheltuieli curente de intreținere și funcționare a inspectoratului, în special cheltuieli cu energie electrică, gaze naturale, apa, canal, salubritate, telefoane, reprezentând 28,80% din creditele bugetare deschise;

  • cheltuieli privind contravaloarea consumurilor de carburanţi, lubrifianţi şi piese de schimb, reprezentând 39,01% din creditele bugetare deschise;

  • celelalte cheltuieli, 32,19%, au fost reprezentate de contravaloarea reparațiilor curente, I.T.P.-urilor, sumelor plătite personalului pentru pentru transport, cazare conform reglementarilor legale in vigoare, primelor de asigurare non-viața (R.C.A), taxe judiciare, cheltuieli protecția muncii, precum și alte cheltuieli.

  • Active nefinanciare” : 63.150 lei.

La capitolul ”Asistenţă socială pentru familie şi copii” creditele alocate în valoare de 136.172 lei au fost cheltuite pentru achitarea stimulentelor și a indemnizaţiilor pentru creşterea copilului.

La capitolul ”Ajutoare sociale în numerar’’creditele bugetare în valoare de 71.820 lei reprezintă ajutoare de deces acordate în cursul anului 2015.

ACTIVITATEA PE LINIE DE RESURSE UMANE

În anul 2015 activitatea de resurse umane s-a desfăşurat în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

Situaţia încadrării cu personal la 31.12.2015

EFECTIVE

PROCENT INCADRARE

Ofiţeri

92,30 %

Maiştri militari

100 %

Subofiţeri

97,87 %

Total cadre militare

97,54 %

Personal contractual

100 %

TOTAL GENERAL

98,54 %

Pentru anul 2015 au fost recrutaţi 45 candidaţi, din care au fost admişi 6, astfel:

  • pentru Academia de Poliţie – Facultatea de pompieri: recrutaţi – 19 candidaţi, admişi – 2;

  • pentru Şcoala Militară de Subofiţeri “Pavel ZăgănescuBoldeşti: recrutaţi 26 candidaţi, admişi – 4.

Starea și practica disciplinară a personalului inspectoratului a constituit o permanentă preocupare din partea tuturor comandanţilor şi factorilor de răspundere, în scopul menţinerii unui climat de muncă corespunzător, determinarea unei conduite şi a unui comportament regulamentar din partea tuturor cadrelor şi salariaţilor civili, care să conducă la o mai bună desfăşurare a activităţilor în cadrul tuturor compartimentelor şi sectoarelor de muncă pentru îndeplinirea cu succes a misiunilor ce revin inspectoratului.

Pentru rezultatele foarte bune obţinute în activitatea depusă, pentru meritele deosebite de care au dat dovadă în îndeplinirea misiunilor ordonate au fost înaintate în gradul următor, înaintea îndeplinirii stagiului minim în grad, sau au fost recompensate următoarele cadre militare:

Au fost înaintaţi în gradul următor înaintea expirării stagiului minim în grad, astfel:

    • cu ocazia Zilei Protecţiei Civile din România: 1 ofiţer şi 3 subofiţeri;

    • cu ocazia Zilei Pompierilor din România: 4 ofiţeri şi 3 subofiţeri;

    • cu ocazia Zilei Naţionale a României: 4 ofiţeri şi 13 subofiţeri.

Au fost citate prin ordin de zi pe unitate 193 cadre militare.

Au fost propuse pentru acordarea semnului onorific “În serviciul Patriei” 37 cadre militare.

Au fost acordate distincţii şi însemne militare:

  • Placheta onorifică a IGSU: 1 subofiţer;

  • Disticţie de serviciu: 1 ofiţer şi 1 subofiţer.

Nu sunt înregistrate cazuri de personal pus la dispoziţie ca urmare unor cauze penale.

ACTIVITATEA PE LINIE DE JURIDIC ȘI CONTENCIOS

Principiul legalităţii care guvernează funcţionarea inspectoratului presupune faptul că orice activitate desfăşurată şi orice acţiune întreprinsă în conformitate cu cerinţele funcţiei trebuie efectuată în spiritul şi litera legii.

În scopul de a asigura respectarea de către personalul unităţii a principiului legalităţii, Compartimentul Juridic şi Contencios a desfăşurat activitatea în anul 2015 în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

Reprezentarea şi apărarea intereselor inspectoratului în faţa instanţelor judecătoreşti

În perioada analizată, volumul de activitate privind reprezentarea şi apărarea intereselor inspectoratului în faţa instanţelor judecătoreşti a fost astfel:

Dosare în evidenţă la începutul anului 2015

3

Dosare intrate în anul 2015

6

Total dosare în perioada analizată

9

Dosare soluţionate definitiv în perioada analizată

6

Dosare rămase pe rol

3

Hotărârile definitive pronunţate în cele 6 dosare au fost în favoarea inspectoratului şi nu au avut influenţă negativă asupra patrimoniului aflat în administrare.

După obiectul lor, dosarele în care s-a asigurat reprezentarea şi apărarea intereselor inspectoratului au fost astfel:

2 dosare penale, 1 dosar civil, 1 litigiu de muncă, 1 contencios administrativ, 4 plângeri contravenţionale

De asemenea, în anul 2015 a fost asigurată şi reprezentarea şi apărarea intereselor Ministerului Afacerilor Interne în faţa instanţelor judecătoreşti în 2 dosare, din care 1 dosar civil şi 1 dosar de contencios administrativ.

ACTIVITATEA PE LINIE DE RELAȚII PUBLICE

Activitatea de informare şi relaţii publice s-a desfăşurat potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, acordându-se o atenţie sporită informării opiniei publice asupra misiunilor şi acţiunilor inspectoratului, a evenimentelor care au avut loc în zona de competenţă, precum şi asupra cauzelor şi măsurilor de prevenire ce trebuie respectate în asemenea cazuri, cu accent şi pe conduita populaţiei în cazul producerii unor situaţii de urgenţă..

În domeniul informaţiilor de interes public:

– în perioada analizată s-au înregistrat 48 solicitări scrise și 162 solicitări verbale, cărora li s-a răspuns în termenele legal stabilite. Din cele 48 de solicitări scrise, 42 au fost solicitări de acreditare, fiind acreditaţi 42 de jurnalişti;

În domeniul relaţiei cu presa:

Gestionarea relaţiilor cu mass-media a fost unul dintre obiectivele prioritare, urmărindu-se transmiterea cu maximă operativitate a unor informaţii reale şi credibile şi menţinerea unui contact permanent cu reprezentanţii mass-media pentru păstrarea încrederii publicului faţă de imaginea instituţiei.

S-au remis către mass-media locală un număr de 89 buletine informative şi 16 comunicate de presă. În urma remiterii acestor materiale, în mass- media au apărut:

  • articole publicate în presa scrisă locală: 1227;

    • favorabile: 45; neutre: 1182; defavorabile: 0.

  • materiale difuzate pe posturile locale şi teritoriale de televiziune: 629;

    • favorabile: 8; neutre: 621; defavorabile: 0.

  • materiale difuzate pe posturile teritoriale şi locale de radio: 555;

    • favorabile: 4; neutre: 551; defavorabile: 0.

S-au organizat 3 conferințe de presă şi 3 briefinguri.

Unitatea nu s-a confruntat cu situaţii de criză mediatică ce puteau aduce prejudicii de imagine.

A fost asigurată participarea mass-mediei la exercițiile de alarmare publică privind testarea planurilor de urgenţă.

Cu ocazia Zilei Pompierilor din România, la sediul inspectoratului, s-a organizat şi desfăşurat ediţia a 3-a a concursului „Jurnalistul Pompier”.

A fost realizată revista proprie ”Salvatorii Dâmbovițeni”, în două ediţii aniversare (cu ocazia Zilei Protecţiei Civile şi a Zilei Pompierilor din România). Revista este disponibilă şi online pe site-ul inspectoratului www.isudb.ro.

În colaborare cu structurile funcționale ale inspectoratului, se asigură gestionarea şi reactualizarea informațiilor postate pe site-ul inspectoratului.

Din punct de vedere statistic, în anul 2015:

  • Site-ul inspectoratului a fost accesat de 28.390 ori (24.987 – România, 1.384 – Moldova, 375 – SUA, 200 – Brazilia, 166 – Italia, 120 – Germania, 98 – Marea Britanie, 85 – Spania, 84 – Rusia şi 154 – alte ţări) şi vizitat de 21.311 de utilizatori (din care 73,8 % noi, iar 26,2% vechi).

  • 22.000 au fost accesări de pe sisteme desktop, 5.466 de pe telefoane mobile şi 924 de pe tablete;

  • Durata medie a unei sesiuni a fost de cca. 2 minute, fiind accesate cca. 3 pagini/sesiune.

  • După vârstă: (27,50%) 18 – 24 ani; (33,50%) 25 – 34 ani; (15,50%) 35 – 44 ani; (12,50%) 45 – 54 ani; (5,50%) 55 – 64 ani; (5,50%) peste 65 ani.

DIRECȚII DE ACȚIUNE 2016

  • IMPLICARE

    • pentru creşterea nivelului de siguranţă al cetăţenilor şi comunităţii în situaţii de urgenţă în vederea asigurării protecţiei vieţii şi proprietăţii în zona de competenţă;

    • pentru crearea unei mentalităţi adecvate la nivelul comunităţilor locale pentru cunoaşterea diferitelor tipuri de riscuri specifice, a măsurilor de prevenire a acestora, precum şi a comportamentului de adoptat în cazul producerii lor prin angrenarea în activitățile preventive a altor factori educaţionali: biserica și organizaţiile nonguvernamentale.

  • DOTAREA

    • cu sisteme moderne de comunicaţii a tuturor structurilor reprezentate în cadrul C.J.S.U., cât şi în C.L.S.U., care să coopereze într-un sistem integrat pentru asigurarea managementului situaţiilor de urgenţă la nivel judeţean;

    • cu mijloace de capacitate mică (500-1000 litri şi pompă de înaltă presiune), pentru prima intervenţie în zona montană/accidentată/greu accesibilă autospecialelor de intervenţie.

  • OPERAȚIONALIZAREA

    • la nivelul tuturor subunităţilor a formaţiunilor S.M.U.R.D. (Vișina și Răcari).

  • ÎNFIINȚAREA

    • poligonului de pregătire la nivelul ISUJ şi a punctelor de antrenament la nivelul subunităţilor;

    • cu sprijinul Consiliului Judeţean, a unei subunităţi de intervenţie în zona montană Padina-Peştera având în vedere potențialul de dezvoltare al acestei zone și creșterea din ultimii ani a numărului de turiști prezenți în acestă zonă;

    • cu sprijinul Consiliului Judeţean, a Centrului Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei pentru monitorizarea situaţiilor de urgenţă produse în zona de competenţă, coordonarea activităţilor în faza preliminară, suportul decizional în vederea conducerii operațiunilor de intervenție și salvare şi relaţionarea cu instituţiile cu care se cooperează.

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU

SITUAŢII DE URGENŢĂ

DÂMBOVIȚA

 

EVALUARE ACTIVITATE

2015

 

Activitatea COMITETULUI JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ pe parcursul anului 2015 s-a desfăşurat în bune condiţii, au fost îndeplinite obiectivele stabilite, fiind monitorizată permanent situaţia din zona de competenţă a judeţului Dâmboviţa.

Pe parcursul anului 2015 au fost emise de către Administraţia Naţională de Meteorologie şi Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărirea Apelor74 mesaje meteorologice şi hidrologice emise pentru intervale mai mari de timp, după cum urmează:

  • 38 atenţionări/avertizări meteorologice şi hidrologice cod galben (12 hidrologice): ninsori abundente, viscol, intensificări ale vântului, căderi de precipitaţii, grindină, fenomene meteorologice periculoase, ceaţă şi fenomene asociate, polei, creşteri ale debitelor pe principalele râuri şi pe torenţi, caniculă şi disconfort termic, vânt puternic;

  • 5 atenţionări/avertizări meteorologice şi hidrologice cod portocaliu pentru: ninsori abundente, viscol, ger, precipitaţii abundente, intensificări ale vântului, caniculă şi disconfort termic;

  • 16 informări meteorologice: ninsori, ploi însemnate cantitativ, fenomene meteorologice periculoase, intensificări ale vântului, precipitaţii abundente, cantităţi de apă însemnate, precipitaţii mixte, disconfort termic.

Prin grija Secretariatului Tehnic Permanent al C.J.S.U. şi prin intermediul Compartimentului Monitorizare Situaţii de Urgenţă şi Dispecerat din cadrul I.S.U. „Basarab I” al judeţului Dâmboviţa, în permanenţă atenţionările şi avertizările primite de la Administraţia Naţională de Meteorologie şi de la Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor au fost prelucrate şi retransmise în timpi operativi prin intermediul serviciului S.M.S. implementat în cadrul I.S.U. „Basarab I” al judeţului Dâmboviţa şi ulterior prin fax către toate Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă şi factorii de decizie cu atribuţiuni în gestionarea situaţiilor de urgenţă produse ca urmare a fenomenelor meteorologice periculoase, precizându-se măsurile ce trebuiesc luate pe perioadele de instituire a codurilor de avertizare (portocaliu, galben, roşu), funcţie de gravitatea situaţiei, neexistând disfuncţionalităţi în acest sens.

S-a realizat legătura cu toate Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă şi a existat preocupare pentru a acţiona în comun şi a se informa reciproc pentru gestionarea şi monitorizarea situaţiilor de urgenţă şi a efectelor produse de fenomenele hidro/meteorologice periculoase manifestate.

Ca urmare a efectelor fenomenelor meteorologice periculoase manifestate pe perioada acestor avertizări, au fost întocmite şi înaintate către IGSU, Instituţia Prefectului şi Consiliul Judeţean Dâmboviţa raportări privind pagubele produse la nivelul zonei de competenţă. De asemenea, prin Secretariatul Tehnic Permanent al C.J.S.U. a fost asigurat fluxul informaţional între Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă şi instituţiile abilitate în gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de efectele fenomenelor meteorologice periculoase.

Au fost reactualizate Planul de Analiză şi Acoperire a Riscurilor la nivelul judeţului Dâmboviţa şi Schema cu Riscurile Teritoriale a judeţului Dâmboviţa, fiind postate pe site-ul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Basarab I” al judeţului Dâmboviţa.

Au fost întocmite răspunsuri la petiţiile înaintate de societăţile de asigurări, în care erau solicitate date referitoare la alunecările de teren şi inundaţiile produse la nivelul unor localităţi aparţinând judeţului Dâmboviţa, conform datelor existente în baza de date a compartimentului. Pe parcursul anului 2015 au fost rezolvate 10 solicitări în acest sens de la firmele de asigurări.

În urma precipitaţiilor căzute, a topirii zăpezilor şi a efectelor fenomenelor meteorologice periculoase, în special a setei prelungite din cursul anului 2015, pe raza judeţului Dâmboviţa s-au produs situaţii de urgenţă ca urmare a fenomenelor hidro-meteorologice periculoase din care amintim alunecări de teren, eroziuni de mal şi alte evenimente negative (diminuarea producţiei la hectar din domeniul agricol, afectarea căilor de transport rutier, poluări accidentale, afectarea acoperişurilor locuinţelor, afectări ale reţelelor de electricitate) în mai multe localităţi.

Astfel pe parcursul anului 2015 s-au produs 98 efecte ale alunecărilor de teren, eroziunilor de mal, afectarea căilor de transport rutier, fenomenelor meteorologice periculoase, secetă prelungită după cum urmează:

  • 31 alunecări de teren în localităţile: în comunele Cândeşti, Vişineşti, Râu Alb, Pucheni, Bezdead, Vârfuri, Tătărani, Bărbuleţu, Moroeni, Pietrari, Valea Lungă, Iedera, Runcu, Malu cu Flori, Gura Foii;

  • 29 eroziuni de mal: în comunele Vişineşti, Corneşti, Măneşti, Dragodana Pucheni, Râu Alb, Malu cu Flori, Bărbuleţu, Bezdead, Cândeşti, Corneşti, Buciumeni, Dragomireşti, Finta, Moroeni, Pietrari, Valea Lungă, Răzvad, Corbii Mari, Voineşti, Lucieni, Tătărani, Iedera, Vlădeni şi oraşele Fieni şi Pucioasa;

  • 39 efecte ale fenomenelor meteorologice periculoase (în special secetă prelungită): în comunele Răscăieţi, Costeşti Vale, Corbii Mari, Corneşti, Dărmăneşti, Dobra, Şelaru, Vişina, Ulieşti, Morteni, Bilciureşti, Finta, I.L. Caragiale, Valea Lungă, Petreşti, Lunguleţu, Vlădeni, Vişineşti, Poiana, Ulieşti, Potlogi, Cornăţelu, Gura Şuţii, Mătăsaru.

Ca urmare a adreselor şi rapoartelor operative primite de la Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă afectate de fenomenele amintite, la ordinul preşedintelui Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă s-au constituit comisii mixte de specialişti din cadrul mai multor instituţii care au consemnat în note de constatare şi procese verbale situaţia la faţa locului şi au propus măsuri de limitare şi rezolvare a problemelor apărute în localităţile afectate.

În urma notelor de constatare şi a proceselor verbale întocmite, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,Basarab I” al Judeţului Dâmboviţa a informat operativ Instituţia Prefectului şi Consiliul Judeţean Dâmboviţa privind măsurile propuse de către comisiile de specialişti, urmând ca cele două instituţii să stabilească şi să aplice în consecinţă hotărârea adoptată în vederea realizării măsurilor stabilite pentru fiecare localitate în parte, conform competenţelor legale.

Permanent a existat o colaborare bună între instituţiile cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomenele hidro-meteorologice periculoase care au sprijinit activitatea Secretariatului Tehnic Permanent al C.J.S.U. în rezolvarea tuturor problemelor apărute în judeţ.

„Planul de măsuri întocmit pentru sezonul rece 2014-2015”, a asigurat menţinerea climatului de normalitate care necesită persistenţa măsurilor adoptate, precum şi aplicarea unor noi forme şi procedee operaţionale, pentru realizarea prevenirii populaţiei şi limitarea urmărilor potenţialelor fenomene negative ce se puteau produce, prin intermediul Secretariatului Tehnic Permanent fiind realizat fluxul informaţional între instituţiile cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de efectele fenomenelor meteorologice periculoase specifice sezonului rece.

Dintre activităţile care s-au desfăşurat foarte bine pe perioada instituirii codurilor de avertizare galben şi portocaliu de ninsori abundente şi viscol putem enumera:

  • modul de acţiune al administratorilor drumurilor naţionale şi judeţene pentru înlăturarea efectelor fenomenelor meteorologice: la nivel judeţean nu au existat localităţi izolate sau persoane blocate în trafic decât pentru perioade foarte scurte de timp (câteva ore);

  • modul de cooperare între componentele C.J.S.U. şi acţiunile desfăşurate de acestea pentru limitarea sau înlăturarea efectelor fenomenelor meteorologice periculoase;

  • organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi punerea în aplicare a măsurilor stabilite în cadrul acestora;

  • transmiterea avertizărilor/atenţionărilor meteorologice în timpi operativi către componentele C.J.S.U. şi către Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi transmiterea dispoziţiilor referitoare la măsurile ce trebuie puse în aplicare;

  • acţiunile desfăşurate în cooperare de către structurile M.A.I. şi cele ale M.A.N. la nivel judeţean, precum şi cooperarea cu Crucea Roşie România – Filiala Dâmboviţa.

În mod organizat au fost desfăşurate în comun acţiuni de alimentare cu apă potabilă, de distribuire a apei minerală plată şi apei minerală carbogazoasă către locuitorii unor localităţi aflaţi în dificultate, precum şi distribuirea de ceaiuri calde către conducătorii auto surprinşi în trafic.

În vederea punerii în aplicare a prevederilor „Procedurii privind prevenirea deceselor prin hipotermie a persoanelor fără adăpost şi a celor din spaţii neîncălzite”, echipaje aparţinând Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Basarab I” al judeţului Dâmboviţa au patrulat pe perioada de instituire a codurilor de avertizare pentru ger la nivelul oraşelor pentru a verifica faptul dacă există persoane în dificultate ce necesită ajutor. Atunci când au fost găsite acestea au fost transportate către centrele de îngrijire existente, pentru limitarea efectelor gerului puternic.

Au fost organizate 16 şedinţe (3 ordinare şi 13 extraordinare) ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă.

Secretariatul Tehnic Permanent al C.J.S.U. Dâmboviţa a monitorizat în permanenţă punerea în aplicare a măsurilor stabilite în „Planul de măsuri al C.J.S.U. Dâmboviţa pentru perioada sezonului estival 2015” de către instituţiile cu atribuţiuni din cadrul C.J.S.U. Dâmboviţa, neexistând disfuncţionalităţi în organizarea şi desfăşurarea activităţilor pentru limitarea şi înlăturarea efectelor perioadelor caniculare specifice sezonului cald.

În baza solicitării de apă potabilă şi menajeră din partea Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă, din cauza secetei prelungite, inundării surselor de apă potabilă sau a avariilor suferite de către reţelele edilitare, prin grija Secretariatului Tehnic Permanent al C.J.S.U. Dâmboviţa a fost informat atât S.N. Crucea Roşie – Filiala Dâmboviţa, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Dâmboviţa şi Garnizoana Târgovişte care, în conformitate cu prevederile „Planului comun de intervenţie a unităţilor din structura M.A.N. şi M.A.I. pentru limitarea şi înlăturarea efectelor dezastrelor pe teritoriul judeţului Dâmboviţa” şi în urma dispoziţiilor preşedintelui C.J.S.U. Dâmboviţa, au sprijinit Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Basarab I” al judeţului Dâmboviţa în aprovizionarea cu apă potabilă a locuitorilor comunelor din zonele afectate, după un program şi în punctele stabilite de comun acord cu preşedinţii C.L.S.U.

În data de 11.11.2015 a avut loc şedinţa ordinară a C.J.S.U. Dâmboviţa la care au participat membrii comandamentului de iarnă, în cadrul căreia s-a aprobat Planul de măsuri al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă pentru perioada sezonului rece 15.11.2015 – 15.03.2016, prin care s-au stabilit responsabilităţi pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă produse ca urmare a efectelor fenomenelor meteorologice periculoase specifice sezonului de iarnă atât pentru Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă cât şi pentru fiecare instituţie cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă cuprinse şi în planurile proprii de intervenţie care au fost anexate Planului de măsuri al C.J.S.U. Dâmboviţa. Totodată s-au prezentat şi măsurile luate de către Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă pentru intervenţia în cazul apariţiei situaţiilor de urgenţă specifice sezonului rece 2015-2016, centralizate prin grija I.S.U. ,,Basarab I” Dâmboviţa.

În conformitate cu prevederile Metodologiei privind activarea centrului judeţean de conducere şi coordonare a intervenţiei la nivelul judeţului Dâmboviţa în situaţii de urgenţă generate de fenomenele hidro – meteorologice periculoase specifice sezonului de iarnă, pe perioada emiterii atenţionărilor hidrometeorologice periculoase şi când situaţia o va impune, la ordinul preşedintelui C.J.S.U. Dâmboviţa, la sediul I.S.U. ,,Basarab I” Dâmboviţa va funcţiona Grupa Operativă Integrată care completează grupa operativă a I.S.U. ,,Basarab I” Dâmboviţa şi este formată din reprezentanţi ai instituţiilor cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă specifice sezonului de iarnă.

DIRECȚII DE ACȚIUNE 2016

  • ASIGURAREA

    • cu caracter permanent a actualizării procedurilor de lucru specifice compartimentului Secretariat Tehnic Permanent la apariţia sau modificarea legislaţiei în vigoare

  • DOTAREA

    • cu sisteme moderne de comunicaţii a tuturor structurilor reprezentate în cadrul CJSU şi la nivelul Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă cu care se cooperează într-un sistem integrat pentru asigurarea managementului situaţiilor de urgenţă la nivel judeţean

  • REACTUALIZAREA

    • Dispoziţiei Secretarului de Stat privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomenele hidro-meteorologice periculoase, specifice perioadelor de iarnă și vară (înzăpeziri, caniculă, secetă pedologică şi inundaţii), necesară pentru schimbul de informaţii pe timpul manifestării fenomenelor hidro – meteorologice periculoase (organizare, funcţionare, subordonare, structura, operaţionalizare, machete de raportare, etc.), care să aibă un caracter permanent şi care să fie corelată cu aplicaţiile informatice existente

 

COMPARTIMENT INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

AL I.S.U. „BASARAB I” DÂMBOVIŢA