mie. dec. 25th, 2024

www.mariusbuga.ro_images_112Intervenţii prompte ale poliţiştilor la apelurile 112

Numărul unic de apel 112 este număr telefonic gratuit, pus la dispoziţia cetăţeanului de către toţi operatorii de telefonie fixă sau mobilă, pentru situaţiile de urgenţă ce ameninţă siguranţa cetăţeanului şi a bunurilor acestuia, siguranţa naţională şi alte cazuri prevăzute de lege.

Preluarea apelului se efectuează de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care, în funcţie de specificul acestuia, îl redirecţionează către serviciile specializate de intervenţie, şi anume: ambulanţă, poliţie şi pompieri.

Dispeceratele de poliţie au capacitatea de a recepţiona toate apelurile primite, 24 ore pe zi, de a transmite în regim de urgenţă orice informaţie necesară activităţii de poliţie şi de a coordona toate activităţile din raza de competenţă a unităţii respective. Dacă evenimentul sesizat este de competenţa şi a altor servicii de intervenţie, ambulanţă sau pompieri, prin sistemul 112 apelul se preia concomitent şi de către acestea, în sistem de tip conferinţă, fără a fi nevoie de alte apeluri suplimentare.

În perioada 01-17 august a.c., la Biroul Operaţional şi Apeluri de Urgenţă 112 Dâmboviţa au fost primite 2 228 de apeluri, dintre care 693 au necesitat intervenţia poliţiştilor.

Din totalul apelurilor preluate de poliţişti, 516 au fost în mediul rural şi 177 în urban.

În cele mai multe dintre apeluri, respectiv 675, poliţiştii au intervenit în mai puţin de 10 minute de la momentul solicitării.

307 apeluri au constat în sesizări referitoare la comiterea de infracţiuni, respectiv 124 de loviri sau alte violenţe, 55 de furturi şi 23 de ameninţări, iar 1 280 au fost îndrumări sau reveniri.

Ca urmare a deplasării poliţiştilor la apelurile 112, au fost aplicate 275 de amenzi, dintre care 205 conform Legii 61/1991 privind ordinea şi liniştea publică şi 57 potrivit prevederilor O.U.G 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă.

Valoarea totală a sancţiunilor contravenţionale este de 71.910 lei.

Sfaturi utile pentru cetăţeni:

– Apelarea prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de urgenţă 112, trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului;

– Este important ca indiferent de situaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi controlul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dispeceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă;

– Este important să comunicaţi cu exactitate timpul şi locul producerii evenimentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul camerei/apartamentului, intersecţii, cartiere, străzi apropiate, obiective din zonă etc;

– Nu abuzaţi de acest număr de telefon fără motiv real, întrucât apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei.