„Am spus că Victor Ponta trebuie să rămână, acuzaţia de conflict de interese este una care nu are niciun fel de fundamentare legală şi am să fac câteva consideraţii pe acest subiect. Victor Ponta este acuzat că a încheiat nişte contracte de asistenţă juridică cu Cabinetul Şova şi Asociaţii în anii 2007, 2008, 2009 şi că ar fi în conflict de interese, pentru că l-a propus pe Şova, în anul 2012, pentru funcţia de ministru al Marilor Proiecte, iar ulterior pentru funcţia de ministru al Transporturilor.
Nu trebuie să fii mare jurist, este suficient să analizezi faptele în derularea lor, este greu să spui că Victor Ponta, deputat de opoziţie, nu era preşedinte PSD, nu era nici premier, a încheiat un contract în considerarea căruia, ulterior, l-ar fi propus pe Dan Şova pentru funcţia de ministru.
Este o aberaţie care nu are legătură nici măcar cu logica elementară. Se pare că procurorul de caz nu prea cunoaşte mecanismele de desemnare a liderilor administraţiei publice centrale, pentru că prim-ministrul este cel care propune miniştrii, există o procedură internă în cadrul fiecărui partid, prevăzută de Statut şi de legislaţia privind funcţionarea partidelor politice, toţi candidaţii pentru funcţia de ministru au fost aprobaţi în Comitetul Executiv Naţional al PSD, apoi au fost aprobaţi în structurile de conducere ale coaliţiei, au mers în parlament şi au obţinut un vot şi au fost numiţi prin decret al preşedintelui României, la vremea aceea Traian Băsescu.
Ca urmare, nu există niciun fel de conflict de interese. Interpretarea făcută de procurorul de caz ne obligă la o analiză extrem de serioasă a legislaţiei în materia conflictului de interese.
Mi se pare aberant ca cei care cer demisia premierului să fie personaje gri ale politicii, oameni care sunt acuzaţi de lucruri foarte concrete şi foarte grave, cu mult mai grave decât acuzaţiile acestea subţiri la adresa lui Victor Ponta.
De ce avem aceste atacuri împotriva lui Victor Ponta?! Motivaţia principală rezidă din împrejurarea că PNL nu poate pe căi democratice, prin moţiune de cenzură, să pună în dificultate guvernarea PSD şi a aliaţilor săi.
S-a apelat la această stratagemă cu un dosar pentru primul ministru. Unii au calificat această situaţie ca fiind o lovitură de stat şi nu este o vorbă-n vânt. PNL forţează lucrurile şi le forţează într-un mod nepermis. Este inacceptabil ca în anul 2015, tu, Vasile Blaga, să dai ordin organizaţiilor judeţene şi din Bucureşti să se prezinte cu oameni la acţiuni de protest care sunt nelegale şi care sunt expresia mobilizării PNL şi nu expresia unei nemulţumiri populare.
Ce se poate întâmpla dacă pică guvernul? Cred că România nu ar mai absorbi bani europeni la nivelul la care ne-am planificat anul acesta, fiindcă schimbarea miniştrilor, numiri de noi secretari de stat, numiri de şefi de organisme intermediare nu înseamnă decât crearea unei dezordini în sistem, într-un moment când sistemul ar trebui să funcţioneze perfect.
Sunt în curs de finalizare la Comisia Europeană Programul Operaţional Infrastructură Mare, POR şi PNDR, în 2-3 săptămâni ele ar trebui să fie cu negocieri încheiate şi cu un acord semnat de Comisia Europeană. Căderea guvernului ar însemna amânarea negocierilor pentru decembrie 2015, adică noi vom putea să avem primele proiecte cu finanţare europeană din exerciţiul 2014-2020 de-abia în septembrieoctombrie 2016.
Ar fi un dezastru pentru România şi pentru administraţia publică locală şi centrală. Ar însemna blocarea adoptării Codului Fiscal şi ar pune în discuţie adoptarea legislaţiei electorale pentru alegerile parlamentare”, a declarat liderul PSD Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu.