La Titu a avut loc primul Seminar de Informare și Consultare realizat în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităţii de planificare strategică la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale ale oraşelor din România”. Proiectul este desfăşurat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice în parteneriat cu Asociaţia Oraşelor din Romania şi Asociaţia Secretarilor de Oraşe din Romania, este cofinanţat prin Fondul Social European, în cadrul Programului Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, cod SMIS 27520 şi are o durată de 21 luni (26.02.2014 — 26.11.2015).
Obiectivul general al proiectului îl constituie întărirea capacităţii administrative a autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, iar scopul proiectului constă în dezvoltarea capacităţii de planificare strategică la nivelul oraşelor din România.
“În cadrul proiectului au fost selectate 100 de oraşe, printre care şi oraşul nostru, pentru a beneficia de sprijin şi expertiză în vederea elaborării Strategiilor locale de dezvoltare durabilă şi a 100 de portofolii de schiţe de proiecte. Până in prezent, 3 persoane din cadrul Primăriei au beneficiat de instruire în domeniile politici publice locale, management financiar, managementul proiectelor. Aceşti trei experţi din cadrul Primăriei vor gestiona la nivelul oraşului nostru procesul de elaborare a Strategiei locale de dezvoltare durabilă şi a unui portofoliului de schiţe de proiecte. Pe parcursul întregii activităţi alături de noi se va afla un expert regional care ne va furniza consultanţă şi sprijin pe toată durata desfăşurării activităţilor. Procesul de elaborare a Strategiei de dezvoltare durabilă va avea o durată de 6 luni şi este deosebit de complex, necesitând implicarea atât a personalului din cadrul Primăriei, cât mai ales a întregii comunităţi”, spune primarul orașului Titu, Traian Niculae.