lun. dec. 23rd, 2024

Urmare materialului publicat in “Cronica Gaestiului” la data de 15.01.2011, cu titlul “Directia pentru Protectia Copilului, vaca de muls pentru smecherii judetului”, va aducem la cunostinta ca datele prezentate sunt eronate, ducand la dezinformarea voita a opiniei publice. Ca urmare a afirmatiilor calomnioase publicate, va informam ca toate achizi]iile publice ale Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Dambovita se efectueaza cu respectarea prevederilor Ordonantei de Urgenta nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si H. G. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica, urmarindu-se asigurarea utilizarii eficiente a fondurilor publice prin aplicarea procedurilor de atribuire sau achizitii directe, promovarea concurentei intre operatorii economici si asigurarea transparentei si integritatii procesului de achizitie publica, tratamentul egal si nediscriminarea operatorilor economici. Daca ati fi fost informati corect, ati fi stiut ca D.G.A.S.P.C. Dambovita organizeaza proceduri de achizitie publica in vederea atribuirii contractelor prin publicarea pe SEAP a invitatiilor de participare, cu derularea fazei finale de licitatii electronice, iar in cazul achizitiilor directe, prin efectuarea de studii de piata la operatori economici existenti in momentul achizitiei, precum si din Catalogul electronic disponibil pe SEAP. Totodata, institutia noastra a obtinut cu mari eforturi donatii si sponsorizari, a caror valoare a fost in anul 2010 de 159.532 lei. Toate produsele au fost destinate beneficiarilor serviciilor sociale si au constat in alimente, materiale de curatenie, medicamente, materiale igienico-sanitare, obiecte de mobilier si electrocasnice. In ceea ce priveste parteneriatul încheiat între instituţia noastră şi Asociaţia “Provita Târgovişte 2003”, va informam ca acesta a fost aprobat prin H.C.J. Dambovita nr. 175/28.07.2010 si adus la cunostinta opiniei publice in cadrul conferintei de presa din data de 05.11.2010, material care se regaseste si pe site-ul institutiei. Obiectul contractului il constituie acordarea de servicii specializate de tip rezidenţial, conform standardelor minime obligatorii, pentru copii/tineri pentru care s-a instituit o măsură de protecţie specială în temeiul Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului şi determină o serie de beneficii atât pentru parteneri, cât şi pentru beneficiari: – reducerea costurilor pentru sectorul public, de la buget asigurandu-se costul minim aferent cheltuielilor anuale necesare furnizarii serviciilor sociale, stabilit prin H.G. 23/2010, orice alta cheltuiala peste acest cost standard fiind suportata de fundatie; – implicarea administraţiei publice în parteneriate public-privat poate ajuta la stimularea sectorului privat; – împărţirea riscurilor – de către cei doi parteneri. Aceste riscuri pot include: creşterea costurilor, incapacitatea respectării termenelor de livrare a serviciilor, insuficienta acoperire a costurilor de producere şi furnizare a unor servicii; – creşterea calităţii serviciilor sau menţinerea acestora – sectorul privat poate introduce modalităţi noi de producere şi furnizare a unui serviciu, iar acestea pot duce la reducerea costurilor si la creşterea calităţii serviciului oferit; – creşterea veniturilor – parteneriatul oferă posibilitatea utilizării unor surse extrabugetare care nu ar fi disponibile în cazul producerii şi furnizării serviciului de către administraţia publică; – eficienţă în implementare – birocraţia se reduce, astfel încât pot fi utilizate forme mai flexibile de contractare şi achiziţii, aprobarea pentru utilizarea capitalului este mai rapidă, procesul decizional este mai flexibil şi simplificat. Menţionăm că instituţia noastră are incheiate si alte parteneriate cu fundatii si asociatii si este deschisă unei politici sociale active, susţinând parteneriatul public-privat. Totodata va informam ca Lista cuprinz$nd documentele de interes public conform Legii 544/2001 este afisata la sediul institutiei. DIRECTOR GENERAL, Comp. Monitorizare [i rela]ii publice ing. Cristiana Bucur cons. Cerasela Gurgu