joi. dec. 26th, 2024

DN 7, care face legătura între capitală și Pitești, este o arteră foarte imporantă de circulație. Podul ce traversează râul Potop, la granița localităților Găești și Gura Foii, deservind întregul flux auto al localităților aflate la vest de Găești, plus traficul greu venit dinspre sudul țării, este grav afectat. Deși circulația peste pod se desfășoară alternativ, situația este una de avarii, și nu se poate numi nici măcar o soluție de compromis. În această dimineață, o bucată serioasă din structura podului a picat în gol, practic tot trotuarul aflat pe partea dinspre amonte.

Ce se află însă sub pod, stârnește panică cu adevărat, întrucât grinzile de rezistență sunt și ele afectate de infiltrații, cimentul fiind măcinat pe porțiuni extinse iar armatura de fier este expusă de multă vreme, aceasta fiind deja ruginită.

Îngrijorător însă este faptul că podul nu are nicio restricție de tonaj, iar oamenii trec la fel de încrezători, fără sa cunoască situația reală din teren. Mira desenată pe piciorul podului, care măsura odinioară cotele de inundații ale Potopului, indică acum doar faptul că te-ai putea prăbuși în gol de la o înălțime de circa 4M. Pe aici, trec zilnic câteva sute de elevi ce merg la școlile și liceele din Găești, și alte câteva mii de oameni care tranzitează zona în drum spre locul de muncă.

Ultima intervenție asupra podului a fost acum doi ani, când balustrada a fost cosmetizată cu niște vopsea proaspătă, să ofere senzația de siguranță. Însă se vede treaba că vopseaua nu prea i-a folosit și că, în cazul de la Găești, doar mila cerească este cea care mai ține podul aninat peste firavul fir de apă al Potopului.