lun. dec. 23rd, 2024

VACANŢA LA BIBLIOTECA DIN BEZDEAD. Aşa au numit-o voluntarii Bibliotecii „Vasile Voiculescu” din Bezdead, şi tot ei au organizat TEATRUL DE VARĂ.

Voluntarii au pregătit sala pentru a primii copiii. I-au aşezat într-un cerc pentru ca ei să se vadă şi să se cunoască, astfel dând startul jocurilor de rol pregătite de aceştia. Dacă la început era o linişte totală în aşteptarea „spectacolului”, după primul joc: Jocul de identitate: JOCUL NUMELOR murmurul numelor fiecăruia s-a transformat într-o convesaţie în care erau incluşi atât copiii, cât şi fraţii mai mari sau bunicii.

Jocul de exprimare a identităţii: FÂNTÂNA MIRACULOASĂ – Cercul în care sunt aşezaţi copiii se imaginează ca fiind marginea unei fântâni miraculoase. Fiecare copil va spune, pe rând, dorinţele, astfel că, fiecare se întreabă: dacă aş putea fi o pasăre ( o insectă, o floare, un copac, o mobilă, un instrument muzical, o casă, o maşină, o stradă, un joc, o emisiune Tv, un film, un aliment, o culoare, etc.), aş fi … , pentru că … .

Prezenţa de spirit şi spiritul de observaţie sunt descoperite de toţi participanţii prin jocul SĂ NE ÎNCERCĂM MEMORIA. Câştigătorul acestui joc a dat startul următorului joc, de realizare a unei poveşti după un titlu ales chiar de câştigător, şi anume: POVESTEA CĂRŢII DISPĂRUTE. Fiecare copil a continuat povestirea in care a fost vorba despre: un castel al lucrurilor dispărute; un castel albastru cu teren de fotbal şi fotbalişti; pe teren se jucau campionate de fotbal; în castel trăia un prinţ; în camera prinţului se afla o bibliotecă cu multe, multe cărţi (… poate biblioteca noastră?); prinţul a găsit după un raft o carte dispărută de mult timp şi pe care o căutase de mai multe ori; în cartea în care se vorbea despre strămoşii lui a găsit o hartă; cartea era foarte îngrijită şi îi era foarte dragă; el a aflat că avea ca mamă pe Scufiţa Roşie, iar ca tată pe Făt Frumos din povestea Cenuşăreasa; înainte de a pleca într-o călătorie pe urmele strămoşilor săi, prinţul a pus cartea într-un seif spre păstrare; în călătorie, prinţul, s-a întâlnit cu un dragon; după o luptă dreaptă el a învins dragonul plecând mai departe; pe drum s-a întâlnit cu o tânără prinţesă pe care a luat-o la castel; a trecut printr-o pădure deasă şi s-a rătăcit; acolo s-a întâlnit cu Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici; ei l-au ajutat să găsească drumul spre castel; în drumul lor s-au întâlnit cu lupul cel rău cerând-o pe tânăra prinţesă ca s-o mănânce; prinţul a chemat un vânător pentru a-l împuşca pe lup; prinţul şi tânăra prinţesă au ajuns la castel şi s-au căsătorit; au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţi.

Acum la finalul poveştii aflăm că au participat 19 copii. Contribuţia fiecăruia este dată de vârstă, astfel că, cei mai mici au inclus personaje din poveştile citite de părinţii sau bunicii lor, iar cei mai mari adăugând hoby-urile lor sau descrieri ale locurilor prin care trecea prinţul. Cel mai activ utilizator al bibliotecii a inclus în poveste chiar şi biblioteca plină cu cărţi.

Lucrul în echipă şi alegerea reprezentantului a făcut interesant jocul MIMA, unde un copil din prima echipă mima o meserie pentru ca membrii celeilalte echipe să o ghicească. După alte jocuri distractive: Dă cu zarul să găseşti bucata de ciocolată; Telefonul fără fir etc. au venit şi EXPERIMENTELE – atracţia tuturor. Un voluntar a realizat un Vulcan din plastilină care arunca lavă, iar altul a realizat experimentul Piperul fugar.

TEATRUL DE VARĂ din prima zi de joi a VACANŢEI LA BIBLIOTECĂ s-a încheiat cu o CURSĂ ÎN TREI PICIOARE, joc aşteptat cu nerăbdare de toţi copiii.