„Privatizarea a fost făcută într-un mod foarte avantajos pentru grupul Mechel, care a plătit numai 2 milioane de dolari pe combinat, în condiţiile în care Laminorul de Benzi Electrotehnice (LBE) a fost vândut cu 8 milioane dolari.
Ulterior privatizării, s-au anulat majoritatea datoriilor istorice ale combinatului. Tot ulterior privatizării, Mechel a obţinut şi terenul aferent, de peste 220 ha. Investiţiile pe care grupul Mechel a fost obligat să le realizeze, prin contractul de privatizare, din câte cunoaştem noi, au fost realizate prin împrumuturi ale combinatului şi plătite din producţie.
Ele nu au constituit o infuzie de capital, aşa cum se credea. A fost schimbat obiectul de activitate al combinatului. Din combinat care producea oţeluri speciale, l-au transformat în combinat care produce oţel beton.
Consecinţa acestui lucru a fost închiderea fluxului de producţie Oţelăria Electrică nr. 1 (OE1), Forja de Blocuri şi Bare (FBB) şi, deci, închiderea secţiilor OE1 şi FBB, urmată de pierderea pieţelor de desfacere şi concedierile aferente.
În momentul privatizării, în combinat erau 5700 de salariaţi, în prezent mai sunt aproximativ 2000.
Din cauza politicii promovate în combinat, referitor la structura producţiei, desfacerea ei etc., coroborate cu consecinţele crizei economice, 6 secţii de producţie au fost închise: OE1, FBB, Laminorul degrosisor (LDS), Trăgătoria de bare (TB), Turnătoria Mixtă (TM), fabrica de var şi dolomită, şi posibil mai urmează şi altele”, a spus ing. Aurel Vlăsceanu, liderul SLI COS Târgovişte.