Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă finalizarea studiului de prefezabilitate în baza căruia, în zona de nord a județului, se va construi „Drumul de legătură la DN 71, pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni”, dar care va deservi și comunele Brănești, Glodeni, Moțăieni și Buciumeni.
„Este un moment deosebit pentru județul Dâmbovița – lansarea celei de-a doua centuri ocolitoare pentru centrele urbane. Studiul de prefezabilitate este gata. Vom face, în zona de nord a județului, o singură centură ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni. Această bretea de ocolire pentru cele două centre urbane este în regim de drum expres și are o importanță majoră pentru nordul județului, pentru județul Dâmbovița și, nu în ultimul rând, pentru România.
Orașele și comunele din această zonă sunt sufocate, în prezent, de creșterea traficului pe DN 71. Principala misiune, a mea și a colegilor mei, este aceea de a dezvolta unitar toate zonele din județul Dâmbovița. Trebuie să fluidizăm circulația din zona Pucioasa – Fieni, în interesul locuitorilor din zona periurbană, dar și a tuturor locuitorilor din județul Dâmbovița. Scoatem traficul greu în afara centrelor civice deoarece oamenii trebuie să fie în siguranță zi de zi. Un drum nou în această zonă este semnalul că județul Dâmbovița începe să implementeze un sistem optimizat de drumuri și, în ce privește calitatea, similar traficului național și european.
Pentru această zonă au fost analizate patru variante de drumuri ocolitoare, iar în urma studiului de prefezabilitate, care este finalizat la Consiliul Județean Dâmbovița, am ales varianta optimă atât din punct de vedere al costurilor, cât și din punct de vedere al cerințelor tehnice. Centura ocolitoare pentru Pucioasa și Fieni are lungimea de 15,13 km. Ea se desprinde din DN 71, în apropierea haltei Scârlența din comuna Brănești, iar ca suprafață desfășurată, vorbim de peste 308.853 m2. Ca suprafață construită, în materie de poduri și pasaje prevăzute în proiect, vorbim de 24.075 m2. Traseul urmărește cursul râului Ialomița, pe lungimea de 15,13 km, cu excepția porțiunii dintre km 7 și km 11, care ocolește comuna Moțăieni. Punctul de intrare, din nou, în centura ocolitoare, este DN 71 – la ieșirea din orașul Fieni, intrarea în comuna Buciumeni. La capetele traseului sunt prevăzute două noduri rutiere cu patru bretele, astfel încât să fie asigurate toate relațiile de deplasare, însă vor fi asigurate și două noduri intermediare: unul care va face legătura cu DC 136, în Pucioasa, și altul care va face legătura cu DN 71, în Fieni. Platforma drumului are o lățime totală de 21,5 m și este compusă dintr-o bandă mediană de 3 m, parte carosabilă de 7 m, benzi de încadrare de câte 1,5 m și acostamente de 3 m. Pentru drumul de ocolire sunt prevăzute 17 lucrări de artă: 9 pasaje, 7 poduri, o punte pietonală. Vorbim aici de poduri care vor traversa râul Ialomița, de pasaje care vor traversa DN 71, dar și un pod peste calea ferată din zonă. Pe fiecare dintre acestea se vor amplasa rețele de iluminat. Suprafețele afectate de drumul de ocolire se ridică la 53,79 ha, acestea fiind împărțite astfel: comuna Brănești – 8,96 ha, orașul Pucioasa – 18,69 ha, comuna Moțăieni – 11 ha, orașul Fieni – 12,55 ha, comuna Buciumeni – 2,6 ha. 16,28 ha sunt în intravilanul localităților, iar 37,51 ha, în extravilanul localităților menționate.
În ce privește costurile, ele se încadrează sub costurile unor obiective de investiții similare. Cheltuielile pentru investiția de bază sunt următoarele: partea carosabilă – 273.000.000 lei (aproximativ 54,6 milioane Euro), parapete de protecție – 21.000.000 lei (aproximativ 4,2 milioane Euro), poduri și pasaje – 220.000.000 lei (aproximativ 44 milioane Euro), amenajarea curgerii apelor – 9.000.000 lei (aproximativ 2 milioane Euro). Astfel, costul total al investiției de bază este de peste 555.000.000 lei (aproximativ 111.000.000 Euro).
Proiectul se va realiza în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare. Mâine, în cadrul ședinței de consiliu județean, vom supune spre aprobare indicatorii tehnico-economici ai investiției.
Pentru ca rețeaua de drumuri să fie completă, tot pentru zona de nord, am scos la licitație construirea unui pod nou la intrare în județ, cu un drum de 2,5 km, care să ocolească satul Glod din comuna Moroieni, adică se urmărește realizarea unui acces rapid către zona montană, către stațiunea de interes național Moroieni – Padina – Peștera, iar astfel vom avea un trafic fluidizat și dinspre județul Prahova. De la ieșirea din comuna Moroieni până unde va începe centura ocolitoare, vom circula pe DN 71; vom realiza această centură ocolitoare, care începe în comuna Buciumeni și se termină în comuna Brănești, tot pe DN 71, iar după 5 km, pe DN 71, vom intra pe centura ocolitoare pentru orașul Târgoviște, care este și prima centură pe care am lansat-o în județul Dâmbovița, ea urmând a se termina în drumul expres Valahia – Găești – Ploiești.”
Realizarea, în zona de nord, a unei centuri ocolitoare va însemna modernizarea traficului rutier la nivel județean, un sprijin major al activității economice la nivel regional și îmbunătățirea substanțială a calității vieții locuitorilor dâmbovițeni.
Compartimentul Imagine, Relații Externe al Consiliului Județean Dâmbovița