mar. dec. 24th, 2024

Discuţii interesante în cadrul proiectului “Dialogul UE cu TINErii”, derulat de Asociatia TB – Think Big și coordonat de Ministerul Tineretului, care a avut ca temă ”Spații și participare pentru toți” și subtemă ”Creșterea reprezentării tinerilor în organele electorale”.

Tinerii s-au întâlnit on-line, iar la discuţii a participat şi senatorul Dragoş Popescu, parlamentar USR PLUS de Dâmboviţa.

Participanţii au discutat despre vot, libera exprimare, democraţie, accesul la informaţii publice şi multe alte teme interesante.

“Mulțumim mult pentru prezență și contributivitate tuturor celor care au fost prezenți la dialog aseară și vă dorim mult succes în tot ceea ce vă puneți în gând constructiv! 🙏Mulțumim și colegilor noștri tineri care au ajutat la facilitarea dialogului, președintele și vicepreședintele Consiliului Județean al Elevilor Dâmbovița, Bogdan Isbășescu și Necula Bianca Alexandra!🙏 Sincere mulțumiri din partea tuturor și domnului senator Dragoș Popescu care a fost prezent la discuții și care a promis că ne va mai onora cu prezența pentru a aduce politica mai aproape de tineri în județul nostru!”, spun participanţii.

” Acest ciclu, care și-a propus ca temă al 9lea obiectiv european de tineret, ”Spații și participare pentru toți”, se derulează pe parcursul a 18 luni (iulie 2020 – decembrie 2021) și asigură participarea tinerilor din toate statele Uniunii Europene la procesul de luare a deciziilor în domeniul Tineret. Este, practic, un dialog între tineri și cei care iau decizii în numele lor. Organizația noastră a derulat a treia consultare cu tinerii din jud. Dâmbovița, invitați speciali: dl senator Dragoș Popescu, Bianca Alexandra Necula, vicepreședintele Consiliului Județean al Elevilor, dna Cristina Codarcea, doctor în istorie, cercetator al Institutului de Studii Sud Est Europene și profesor asociat la Universitatea din București, și dna Raluca Ilinca, membră a unei asociații civice din Buchloe, Germania.Mă bucură mult că am avut printre participanți și un tânăr elev din Germania, Lucas, care ne-a oferit un insight asupra sistemului de învățământ german și al nivelului de implicare în societate a tinerilor din Germania. Tinerii au făcut schimb de idei, au dezbătut și și-au exprimat liber opinia despre nevoile lor și cum putem să determinăm generația tânără să fie mai activă civic și politic. Rezultate? Pentru că tinerii cu greu reușeau să identifice ce funcționează bine în prezent, ce avem concret, de ce ne putem folosi, am pornit discuția de la libertatea cuvântului, democrație, acces la informație, vot universal, alegeri libere, diversitate politică, drepturi și libertăți, etc. Despre cum era ”atunci” (în comunism, nazism) și cum este acum. Am continuat apoi cu visarea, răspunzând sincer în mintea noastră la o serie de întrebări și, dezbătând apoi o serie din acele răspunsuri, ne-am proiectat dorințele și idealurile în realitate, încercând să descifrăm ce putem face mai departe, ce poate fi realizabil și cum. Părerea tinerilor prezenți la consultare? 💡Tinerii nu sunt activi civic și politic deoarece nu sunt cu adevărat ascultați ➡ nu își pot exprima liber opinia pe tot parcursul școlii ➡ își pierd interesul de a se implica în comunitate, în societate pentru că aportul lor, ideile lor sunt minimizate, cenzurate.Ce vor? 🏹Printre idei: ”să încurajăm autenticitatea, să eliminăm frica din oameni”, ”să facem schimburi de experiență între licee, între țări”, ”încurajarea elevilor, dezvoltarea încrederii în sine”, ”reintroducerea orelor de dirigenție – un adult care să ne asculte, să ne ajute, să ne ghideze”, ”selecția profesorilor, a diriginților, a directorilor să se facă diferit”, ”depolitizarea învățământului”, etc. Tinerii au planuri serioase, pe termen lung, care implică schimbarea mentalității.Cum? 🧐Eh, aici nu mai dezvăluim, trimitem planul concret mai departe către minister și către UE și promitem celor prezenți că îi vom susține și vom iniția împreună o parte din demersurile la care s-au gândit 😉Nu-i așa că România are un viitor promițător?”