29 martie 2024

Noutăţi de la Finanţe, Gardă şi Vamă! AICI

Prefectul județului Dâmbovița, Iancu Caracota, a organizat o conferinţa de presă la care au fost invitaţi directorii Direcției de Finanțe Publice Dâmbovița – Firică Viorel, Direcției pentru Accize și Operațiuni Vamale – Hogea Ioan și Gărzii Financiare – Ivan Cornel. Viorel Firică, directorul Direcției Generale a Finanțelor Publice Dâmbovița, a făcut următoarele precizări: ”În primul trimestru al anului 2011, încasările înregistrate la nivelul D.G.F.P. Dâmboviţa au însumat 212,15 milioane lei, rezultând o depaşire cu 2,04 milioane lei a programului de încasări stabilit de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. milioane lei Nr. Crt. Bugetul Programat trim I 2011 Realizat trim I 2011 Diferenţe realizat- programat Realizat/ programat % 1 Bugetul de stat 99,11 91,3 -7,81 92,12% 2 Bugetul asigurărilor sociale de stat 73,82 80,48 6,66 109,02% 3 Bugetul asigurărilor pentru şomaj 2,96 2,62 -0,34 88,51% 4 Bugetul FNUAS de sănătate 34,22 37,75 3,53 110,32% 5 Total Bugetele sociale 111 120,85 9,85 108,87% 6 TOTAL B.G. Consolidat 210,11 212,15 2,04 100,97% Nota: Nu sunt incluse încasările în Vamă. Sunt incluse deducerile angajatorilor la bugetele sociale. Menţionăm că începând cu 01.01.2011, ca urmare a transferului unui număr de 9 contribuabili din administrarea D.G.F.P. Dâmboviţa –contribuabili mijlocii în administrarea D.G.A.M.C. Bucureşti, valoarea creanţelor de încasat la nivelul judeţului a scăzut lunar cu suma de 3,07 milioane lei, această valoare reprezentând creanţe declarate în lună de cei 9 contribuabili. 2. Aplicarea masurilor de executare silita Au fost aplicate măsuri de executare silită potrivit prevederilor legale în vigoare, fiind transmise şi confirmate : – 6.952 somaţii – pentru creanţe în sumă de 70,23 milioane lei – 3.630 popriri conturi bancare – pentru creanţe în sumă de 36,71 milioane lei – 283 popriri terţi – pentru creanţe în sumă de 3,34 milioane lei – 28 sechestre bunuri mobile şi imobile în valoare de 3,99 milioane lei Referitor la încasările efectuate prin executare silită- în trimestrul I 2011 au fost efectuate încasări în sumă de 27,82 milioane lei, cu 16,2% mai mari decat în aceeaşi perioadă a anului 2010. 3. Activitatea de insolvenţă potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 La data de 31.03.2011 în evidanţa D.G.F.P. Dâmboviţa exista un număr de 452 de contribuabili aflaţi în procedura de insolvenţă având creanţe în sumă de 190,15 milioane lei 4. Referitor la rambursările de TVA: În cursul trimestrului I 2011 au fost emise un număr de 137 de decizii aferente deconturilor de TVA cu sumă negativă de rambursat pentru TVA în sumă de 13,48 milioane lei – din care 6,69 milioane lei s-au compensat cu alte obligaţii datorate bugetului general consolidat iar suma de 6,79 milioane lei fiind restituită efectiv . 5. Referitor la înscrierea creanţelor în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare, efectuată de organele de specialitate din cadrul D.G.F.P. Dâmboviţa, precizăm că în trimestrul I 2011 au fost emise un număr de 787 de avize pentru creanţe în sumă de 108,66 milioane lei. 6. Declaraţia unică Începând cu anul 2011, conform prevederilor H.G. 1397/2010, a fost introdusă “Declaraţia unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitul pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”. Scopul introducerii D112 este: – uşurarea sarcinii contribuabililor; – creşterea transparenţei serviciilor oferite de administraţia publică; – creşterea automatizării proceselor administrative. Situaţia depunerii Declaraţiei unice, pentru lunile ianuarie şi februarie 2011, se prezintă după cum urmează: Luna Nr. total contribuabili care trebuiau să depună D112 Nr. declaraţii D112 primite Procent declaraţii depuse Ianuarie 2011 5.836 5.682 97,36% Februarie 2011 5.743 5.607 97,63% Până la data de 01.07.2011 declaraţia se poate depune şi în format electronic, însoţită de formularul listat, urmând ca după această dată să se depună exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-Romania. Având în vedere importanţa deosebită a modificărilor legislative aduse prin H.G.1397/2010, la nivelul judeţului Dâmboviţa au fost desfăşurate acţiuni prin organizarea de întâlniri săptămânale ale specialiştilor din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, având drept temă informarea contribuabililor asupra declaraţiei unice. De asemenea, în mass-media locală au fost mediatizate noile prevederi legislative. Situaţia transmiterii on-line a declaraţiilor, pentru lunile ianuarie si februarie 2011, se prezintă după cum urmează: Luna Nr. declaraţii D112 primite Nr. declaraţii on-line primite Procent declaraţii on-line din total Ianuarie 2011 5.682 491 8,64% Februarie 2011 5.607 678 12,09% 7. Activitatea de inspecţie fiscală în executarea atribuţiilor stabilite prin O.G.nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, aparatul de inspecţie fiscală Dâmboviţa a efectuat în perioada 01.01.2011 – 31.03.2011, potrivit programelor lunare de activitate aprobate de A.N.A.F – Direcţia Generală Coordonare Inspecţie Fiscală, acţiuni de inspecţii fiscale pe obiective prioritare, care s-au referit în principal la: – inspecţii fiscale generale în vederea verificării modului de calculare, evidenţiere şi virare, în cuantumurile şi la termenele stabilite de lege a obligaţiilor fiscale datorate bugetului general consolidat, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală; – efectuarea de inspecţii fiscale în vederea soluţionării deconturilor de taxă pe valoarea adaugată cu sume negative cu opţiune de rambursare; – verificări în vederea aplicării Ordinului Preşedintelui A.N.A.F nr. 575/2006, la agenţii economici consideraţi contribuabili cu risc ridicat de evaziune fiscală. În trimestrul I 2011, selectarea contribuabililor pentru inspecţie fiscală din proprie initiaţivă, a avut la baza criterii cum ar fi: – contribuabili care înregistrează pierderi; – contribuabili care nu depun declaraţii fiscale; – contribuabili care au înregistrat TVA de rambursat şi nu au solicitat rambursare; – contribuabili care depun cu întârziere declaraţiile şi deconturile de taxă pe valoarea adaugată; – contribuabili care nu au fost controlaţi pe perioada de prescripţie sau în ultimii 3 ani; – informaţiile comunicate de Garda Financiară sau de alte instituţii ale statului; – informaţii obţinute în urma controalelor inopinate/încrucişate efectuate la contribuabili sau la partenerii de tranzacţii ai acestora. În trimestrul I 2011, aparatul de inspecţie fiscală din judeţul Dâmboviţa a efectuat 285 inspecţii fiscale. Rezultatele globale obţinute ca urmare a inspecţiilor fiscale efectuate se concretizează în atragerea la bugetul general consolidat a unor venituri suplimentare în suma de 28.624 mii lei din care : – diferenţe de impozite şi taxe 18.875 mii lei – accesorii (dobânzi şi penalităţi de întârziere aferente diferenţelor) 8.345 mii lei – amenzi contravenţionale aplicate 42 mii lei – TVA fără drept de rambursare 1.361 mii lei Activitatea de inspecţie fiscală în trimestrul I 2011 s-a efectuat urmărindu-se în mod deosebit depistarea cazurilor de sustragere de la plata către bugetul general consolidat a unor impozite şi taxe. Lupta cu evaziunea fiscală este o axă prioritară a activităţii de inspecţie fiscală, în consecinţă, realizarile au fost deosebit de importante. Astfel, principalul indicator de performanţă care caracterizează această activitate ”Sume suplimentare atrase pe inspector”, a fost realizat în trimestrul I 2011 în procent de 218 % faţă de anul 2010 (respectiv 462 mii lei in 2011 faţă de 212 mii lei în trimestrul I 2010). Pe linia activităţilor de control având ca obiectiv verificarea realităţii şi legalităţii sumelor negative din deconturile de TVA cu opţiune de rambursare, conducerea A.I.F. Dâmboviţa a introdus în program aceste inspecţii fiscale cu prioritate, având în vedere atât termenul legal de soluţionare cât si cerinţele legale în vigoare. În acest context, în trimestrul I 2011, s-au efectuat 86 inspecţii fiscale privind stabilirea sumelor legale de rambursat, în urma cărora nu s-a acceptat la rambursare suma de 1.361 mii lei. În conformitate cu prevederile OG. 92/2003, privind Codul de procedură fiscală, republicată, o parte din contribuabilii trecuţi în evidenţa specială au fost supuşi inspecţiei fiscale. Astfel, în trimestrul I 2011 în judeţul Dâmboviţa, au fost verificaţi şi propuşi pentru a fi declaraţi inactivi şi publicaţi în Monitorul Oficial un număr de 14 contribuabili. În perioada supusă analizei, au fost înaintate instituţiilor de cercetare penală, în vederea continuării verificărilor, stabilirii persoanelor vinovate şi a gradului de participare a acestora la infracţiune, un număr de 30 acte de control, cu o valoare totală de 15.955 mii lei. Referitor la inspecţiile fiscale efectuate de către serviciile de control persoane fizice, în trimestrul I 2011, cu un număr mediu de 21 inspectori, au fost desfăşurate 197 inspecţii fiscale la persoanele fizice şi asociaţiile familiale autorizate, cu 38 de inspectii mai multe decat în aceeaşi perioadă a anului 2010, concretizându-se în atragerea la bugetul general consolidat al statului a unor venituri suplimentare de 2.136 mii lei, venituri net superioare faţă de cele stabilite în trimestrul I al anului 2010. 7. Activitatea de trezorerie La întocmirea bugetului local pentru anul 2011 s-au avut în vedere următoarele acte normative: – Legea nr. 286/2010 – legea bugetului de stat pentru anul 2011; – Legea nr. 273/2006 – legea finanţelor publice locale cu modificările şi completările ulterioare (potrivit O.U.G. nr. 63/2010 aprobată prin Legea nr. 13/2011); Din analiza indicatorilor venituri şi cheltuieli ai bugetelor locale de la 89 de unităţi administrativ – teritoriale a rezultat la TRIM I an 2011 următoarele aspecte (potrivit tabelului anexat): I. Venituri totale – din prevederea bugetară trimestrială de 350.873 mii lei s-a încasat 281.143 mii lei – procent de realizare de 80,13 % Pe categorii de venituri situaţia se prezintă astfel la TRIM I 2011: a) Veniturile proprii au fost fundamentate de ordonatorii de credite conform prevederilor O.U.G nr. 63/2010, respectiv “în situaţia în care gradul de realizare a veniturilor proprii programate în ultimii 2 ani este mai mic de 97% pe fiecare an, ordonatorii de credite fundamentează veniturile proprii pentru anul curent cel mult la nivelul realizărilor din anul precedent”. Pe parcursul exerciţiului bugetar, funcţie de încasările efectuate peste nivelul aprobat, aceştia pot efectua rectificări de bugete locale. Astfel în TRIM I 2011 din prevederea de 108.450 mii lei s-a încasat 118.960 mii lei – procent de realizare de 109,69 %. b) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată – din prevederea bugetară de 92.813 mii lei s-a încasat 88.072 mii lei – procent de realizare de 94,89 %. Exemple de unităţi administrativ teritoriale care au încasat sume din taxa pe valoarea adăugată sub nivelul prevederii trimestrului I 2011: Aninoasa, Brezoaele, Gura Ocniţei, Măneşti, Ulmi, Văcăreşti. Aceste sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată sunt destinate în principal finanţării următoarelor cheltuieli: – cheltuieli de personal în învăţământul preuniversitar de stat, în serviciile comunitare de evidenţa persoanelor, în creşe, pentru asistenţi personali ai persoanelor cu handicap. De menţionat că pentru anul 2011 la fundamentarea acestor cheltuieli de personal s-a avut în vedere prevederile Legii nr. 285/2010 şi a ordinului comun M.F.P./M.A.I. nr. 7/57/2011 prin care s-a aprobat plafonul maxim al cheltuielilor de personal pe fiecare unitate administrativ teritorială de pe raza judeţului Dâmboviţa – cheltuieli cu asistenţa socială pentru indemnizaţii persoane cu handicap şi ajutoare de încălzire pentru beneficiarii de ajutoare sociale conform Legii nr. 416/2001. De menţionat faptul că în anul 2011 a fost eliminată, conform prevederilor legale, finanţarea ajutoarelor sociale conform Legii nr. 416/2001 din bugetele locale, aceasta făcându-se în continuare de către Ministerul Muncii. – obiecte de inventar învăţământ preuniversitar de stat; etc. ; c) Subvenţiile de la bugetul de stat: faţă de prevederea bugetară de 29.793 mii lei la TRIM I 2011 sunt încasări de 41.078 mii lei la următoarele unităţi administrativ – teritoriale: – primăriile Cojasca, Dragodana, Finta, Glodeni care au primit subvenţii pentru ajutorul de încălzire de la D.P.M.O.S.; – primăria Dobra a primit subvenţie de la Ministerul Mediului şi Pădurilor pentru finanţarea programelor multianuale, de mediu şi gospodărirea mediului. Pentru aceste unităţi administrativ teritoriale în vederea cheltuirii sumelor respective se impune rectificarea bugetelor locale respective. d) Sumele FEN postaderare în contul plăţilor efectuate şi prefinaţări – un număr de 19 unităţi administrativ teritoriale au încheiat contracte în vederea accesării fondurilor externe postaderare pentru investiţii ca : alimentare cu apă; modernizare infrastructură; reţele de canalizare, staţii de epurare; modernizări cămine; şcoli; reabilitări centru de zi şi centru de îngrijire persoane vârstnice; II. La partea de cheltuieli se remarcă următoarele aspecte la TRIM I 2011: – cheltuielile totale: din prevederile 386.104 mii lei s-a cheltuit suma de 187.022 mii lei reprezentând procent de 48,44%. Acest nivel al cheltuielilor totale are următoarea motivaţie: deoarece bugetele locale au fost aprobate în partea a doua a lunii februarie 2011, plăţile au fost efectuate conform prevederilor Legii nr. 273/2006 legea finanţelor publice locale cu modificările şi completările ulterioare, în limita a 1/12 din bugetul anului precedent, prioritar pentru cheltuieli de personal şi pentru cheltuieli de capital la obiectivele de investiţii în continuare. Aşa cum s-a menţionat anterior în centralizarea bugetului local pentru anul 2011 au intrat 89 de unităţi administrativ – teritoriale care au prezentat bugetele aprobate de autorităţile deliberative; nu a fost inclusă primăria comunei Braniştea deoarece nu a prezentat nici până la acest moment bugetul propriu pentru anul 2011. Drept urmare finanţarea cheltuielilor la această unitate administrativ teritorială se face conform prevederilor art. 39 pct. 7 din Legea nr. 273/2006 legea finanţelor publice locale cu modificările şi completările ulterioare numai în limita veniturilor proprii încasate.” Cornel Ivan, directorul Gărzii Financiare Dâmbovița, a declarat: ”Garda Financiară Dâmbovița a desfășurat acţiuni de control în conformitate cu prevederile Programului Cadru de Activitate si acţiuni tematice, iniţiate conform dispozițiilor primite din partea factorilor decidenți de la nivel central sau local. De asemenea, importante efective ale secției au fost alocate in vederea participării la Planurile comune de acțiune interinstituționale. Verificările curente, desfășurate în perioada raportată au fost orientate, în principal, pe următoarele direcții de acțiune: • combaterea comerțului ilicit cu produse accizabile, in sensul continuării verificărilor in domeniul produselor accizabile, deopotrivă alcool si băuturi alcoolice, uleiuri minerale, tutun si țigarete; • descurajarea evaziunii fiscale din domeniul comerțului cu produse agroalimentare, in special a celor de panificație dar si a legumelor si fructelor; • controlul respectării prevederilor OUG nr. 28/1999 rep. privind obligația dotării si utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale in domeniul comerțului cu amânuntul. Actiunile organizate în acest scop au caracter permanent fiind derulate pe tot intervalul de timp. • acţiuni în cooperare cu alte instituţii şi acţiuni cu caracter sezonier; Expertiza Garzii Financiare a fost solicitata din partea altor institutii (in principal Parchet, Politie, ONPCSB), fapt pentru care un volum important de timp de lucru si numar de personal a fost alocat acestor controale, verificarile efectuate fiind caracterizate printr-un grad ridicat de complexitate. Totodata, trebuie amintita aici si activitatea de solutionare a petitiilor adresate Garzii Financiare de catre diverse persoane fizice sau juridice care au sesizat fapte de incalcare a legislatiei fiscale sau comerciale II. REZULTATE SINTETICE Rezultatele obtinute pentru principalii indicatori de eficienta in perioada ianuarie-martie, se prezinta astfel: Indicatori REZULTATE ( IAN -MAR/ 2011) NUMAR CONTROALE EFECTUATE 869 AMENZI APLICATE: numar 377 valoare (lei) 854838 AMAMENZI INCASATE: numar 354 valoare (lei) 577375 NUMAR AVERTISMENTE: 308 VALOARE ESTIMATA CONFISCARI (LEI): 1920945 NUMAR UNITATI SUSPENDATE 11 OPERATORI ECONOMICI PENTRU CARE S-AU INAINTAT SESIZARI PENALE ORGANELOR IN DREPT numar 32 val. prejudiciu (lei ) 4277122 MASURI ASIGURATORII numar decizii 10 val. prejudiciu (lei ) 3556734 Incalcarea legislatiei cu privire la producerea si comercializarea produselor accizabile a condus la masuri pentru suspendarea activitatii, conform art. 220 din Codul de procedura fiscala, intr-un numar de 5 cazuri, iar pentru nerespectarea prevederilor OUG 28/1999 republicata, respectiv pentru nedotarea sau neutilizarea de catre agentii economici a aparatelor de marcat electronice fiscale, în 6 cazuri s-a dispus suspendarea activitatii. În această perioadă, Garda Financiară a solutionat 2 lucrari la solicitarea DNA si 91 lucrari la solicitarea organelor de politie. Bunurile confiscate în perioada analizată, în valoare totală de peste 1920.945 lei, sunt reprezentate în tabelul următor. PRODUSE ENERGETICE CANTITATE (tone) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 TUTUN / TIGARETE CANTITATE (tigarete) 1040 VALOARE ESTIMATA (lei) 356 ALCOOL/ BAUTURI ALCOOLICE CANTITATE (litri) 745 VALOARE ESTIMATA (lei) 4958 LEGUME SI FRUCTE CANTITATE (kg) 8393 VALOARE ESTIMATA (lei) 77298 CARNE SI PREPARATE DIN CARNE CANTITATE (kg) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 MASA LEMNOASA CANTITATE (mc) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 CEREALE, PLANTE TEHNICE SI PRODUSE OLEAGINOASE CANTITATE (kg) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 PRODUSE DE MORARIT SI PANIFICATIE CANTITATE (kg) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 FLORI CANTITATE (fire) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 PESTE, PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE CANTITATE (kg) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 LAPTE SI PRODUSE LACTATE CANTITATE (litri) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 OUA DE CONSUM BUCATI 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 ZAHAR CANTITATE (kg) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 VINURI CANTITATE (litri) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 MATERIALE DE CONSTRUCTII CANTITATE (kg) 0 VALOARE ESTIMATA (lei) 0 MIJLOACE DE TRANSPORT BUCATI 1 VALOARE ESTIMATA (lei) 20000 ALTE CATEGORII VALOARE ESTIMATA (lei) 1473091 CONFISCARI DE SUME VALOARE (lei) 342811 Conform datelor prezentate mai sus rezultă că activitatea desfăşurată în intervalul analizat, a cunoscut o creştere semnificativă la toţi indicatorii. În ceea ce priveşte indicatorul sesizari penale cresterea este foarte importanta ceea ce reflecta implicarea in identificarea fraudelor. III. ACTIUNI DE CONTROL DESFASURATE IN CURSUL PERIOADEI IANUARIE – MARTIE 2011 O trasatura specifica activitatii desfasurate in primul trimestru al anului 2011 a constituit-o orientarea catre actiuni mari cu caracter de continuitate care au presupus eforturi semnificative dar, in acelasi timp, au avut si efecte importante in planul combaterii evaziunii fiscale, sub diversele ei forme de manifestare. Monitorizarea frontierelor comunitare Combaterea faptelor ilicite din domeniul tranzactiilor intracomunitare, avand drept consecinta producerea unor importante prejudicii atat bugetului de stat cat si bugetelor celorlalte tari membre ale U.E. a determinat includerea acestei actiuni de control in cadrul obiectivelor Programului de Guvernare. In acest sens s-a actionat in permanenta, fiind organizate controale atat in teren cat si la beneficiarii marfurilor achizitionate. In multe situatii, avand in vedere informatiile obtinute, s-au efectuat insotiri ale transportului pana la destinatie sau pana la iesirea de pe teritoriul judetului. Aceste actiuni au urmarit, in principal, identificarea firmelor care, au incercat sa se sustraga controlului. Aferent perioadei analizate, realizările obţinute în acest sector sunt : În domeniul tranzacţiilor intracomunitare numar controale efectuate 57 nr. operatiuni monitorizate (transporturi) 136 nr. operatori. ec. selectati in baza analizei de risc 57 nr. operatori. ec. dati in consemn pentru stoparea activitatii 0 sesizari penale numar 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 masuri asiguratorii număr decizii 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 confiscari ( total ), din care: confiscari de sume – LEI – 6950 confiscari de bunuri ( valoare) -LEI- 6950 Desi varietatea marfurilor tranzactionate este mare s-a constatat ca aceste proceduri de fraudare s-au concentrat in sectoarele in care viteza de rotatie a sumelor rezultate este mare iar incasarea contra/valorii marfurilor se realizeaza la un interval de timp apropiat sau identic cu momentul livrarii: legume/fructe, cereale/produse agricole de cultura, flori, carne/produse din carne. Motivat de rezultatele obtinute dar si de impactul avut asupra limitarii fraudarii TVA (inclusiv a cotei comunitare), actiunea va continua in acelasi ritm asa cum este prevazut si in Programul de Guvernare, pana in anul 2012. REZULTATE SINTETICE OBTINUTE PE PRINCIPALELE DOMENII DE ACTIVITATE 1. În domeniul importului, productiei si comercializarii petrolului, carburantilor sau altor componente petroliere numar controale efectuate 11 amenzi aplicate numar 8 valoare – LEI – 3600 amenzi încasate numar 8 valoare – LEI – 3600 sesizari penale numar 2 valoare prejudiciu– LEI – 92231 confiscari ( total ), din care: confiscări de sume – LEI – 0 confiscari de bunuri ( valoare) -LEI- 0 masuri asiguratorii număr decizii 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 2. In domeniul producerii si comercializarii de tigarete si produse din tutun numar controale efectuate 4 amenzi aplicate numar 3 valoare – LEI – 20000 amenzi încasate numar 0 valoare – LEI – 0 sesizari penale numar 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 confiscari ( total ), din care: confiscări de sume – LEI – 0 confiscari de bunuri ( valoare) -LEI- 356 masuri asiguratorii număr decizii 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 3. In domeniul producerii si comericlizarii alcoolului si bauturilor alcoolice numar controale efectuate 18 amenzi aplicate numar 8 valoare – LEI – 63800 amenzi încasate numar 2 valoare – LEI – 2900 sesizari penale numar 1 valoare prejudiciu– LEI – 3339 confiscari ( total ), din care: 23439 confiscări de sume – LEI – 0 confiscari de bunuri ( valoare) -LEI- 23439 masuri asiguratorii număr decizii 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 4. In domeniul comercializarii cu cereale, produse de morarit si panificatie numar controale efectuate 23 amenzi aplicate numar 12 valoare – LEI – 7700 amenzi încasate numar 12 valoare – LEI – 7700 sesizari penale numar 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 confiscari ( total ), din care: 9380 confiscări de sume – LEI – 6949 confiscari de bunuri ( valoare) -LEI- 2431 masuri asiguratorii număr decizii 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 5. In domeniul jocurilor de noroc numar controale efectuate 2 amenzi aplicate numar 1 valoare – LEI – 2000 amenzi încasate numar 1 valoare – LEI – 2000 sesizari penale numar 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 confiscari ( total ), din care: confiscări de sume – LEI – 0 confiscari de bunuri ( valoare) -LEI- 0 masuri asiguratorii număr decizii 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 6.In domeniul exploatarii, gestionarii, prelucrarii si comercializarii masei lemnoase numar controale efectuate 17 amenzi aplicate numar 11 valoare – LEI – 7500 amenzi încasate numar 8 valoare – LEI – 6000 sesizari penale numar 1 valoare prejudiciu– LEI – 40454 confiscari ( total ), din care: confiscări de sume – LEI – 0 confiscari de bunuri ( valoare) -LEI- 0 masuri asiguratorii număr decizii 0 valoare prejudiciu– LEI – 0 7. In zone comerciale (en-gross, en detail, piete, targuri, oboare) numar controale efectuate 436 amenzi aplicate numar 222 valoare – LEI – 340498 amenzi încasate numar 140 valoare – LEI – 241898 sesizari penale numar 5 valoare prejudiciu– LEI – 653866 confiscari ( total ), din care: 927860 confiscări de sume – LEI – 163331 confiscari de bunuri ( valoare) -LEI- 764529 masuri asiguratorii număr decizii 1 valoare prejudiciu– LEI – 3593 8. Gestionarea si valorificarea deseurilor industriale reciclabile numar controale efectuate 27 amenzi aplicate numar 9 valoare – LEI – 15900 amenzi încasate numar 5 valoare – LEI – 10900 sesizari penale numar 7 valoare prejudiciu– LEI – 891329 confiscari ( total ), din care: 6385 confiscări de sume – LEI – 6385 confiscari de bunuri ( valoare) -LEI- 0 masuri asiguratorii număr decizii 6 valoare prejudiciu– LEI – 729813 De subliniat ca in perioada ianuarie – martie 2011 sectia noastra a desfasurat la solicitarea si ordinul Comisariatului General actiuni de verificare si control in principalele zone comerciale din Bucuresti si Sectorul Ilfov. Actiunile au vizat combaterea evaziunii fiscale in zona comertului en-gross de legume fructe provenite din import precum si tranzactiile cu imbracaminte si incaltaminte provenite din China. Rezultatele sunt prezentate dupa cum urmeaza: – agenti economici verificati – 49 – agenti economici santionati – 44 – amenzi stabilite – nr. – 84 – valoare lei – 384.000 – amenzi incasate – nr. – 84 – valoare lei – 228.500 – marfuri confiscate – lei – 1.425.033 – sume confiscate – lei – 57.629 – sesizari penale – nr. – 2, – prejudiciu – 321.394 – masuri asiguratorii – nr. – 1 – sesizari ONPCSB – nr. – 1” Ioan Hogea, directorul Direcției Generale de Accize și operațiuni Vamale Dâmbovița, a prezentat, de asemenea, activitatea instituției pe care o conduce: ” Direcţia Judeţeană pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Dâmboviţa este unitate operativă în cadrul Autorității Naţionale a Vămilor, care efectuează operaţiunile de vămuire a bunurilor şi supravegherea vamală în cazurile şi în condiţiile prevăzute de reglementările vamale, precum şi verificarea şi controlul în ceea ce priveşte producţia, circulaţia şi comercializarea produselor accizabile, pe raza judeţului Dâmboviţa. I. Domeniul Vamal Pentru realizarea planului de încasări stabilit şi a obiectivelor ce-i revin ca autoritate vamală, Direcţia Judeţeană pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Dâmboviţa a aplicat măsurile propuse în planul de acţiuni şi a desfășurat, în perioada ianuarie –martie 2011, următoarele acţiuni: – Îmbunătăţirea continuă a gradului de colectare a veniturilor din activitatea vamală datorate bugetului comunitar şi naţional, precum şi creşterea gradului de recuperare a creanţelor bugetare, având ca rezultat creşterea semnificativă a veniturilor încasate în vamă faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010, respectiv 191,16% ( 9,870 milioane lei încasări în ianuarie – martie 2011, faţă de 5,164 milioane lei încasaţi în aceeaşi perioadă din 2010) – Suma totală încasată în vamă a fost de 9,870 mil. Lei, din care: – Taxe vamale = 0,948 mil. lei -TVA in vamă =8,886 mil. lei – Accize = 0,019 mil. Lei – Amenzi şi alte venituri şi sarcini suplimentare de încasare = 0,017 mil. Lei – Efectuarea controlului vamal la punerea în liberă circulaţie a mărfurilor prin compartimentele de specialitate din cadrul instituţiei. Întărirea controlului documentar, mai ales cu privire la originea mărfurilor şi a valorii în vamă a acestora. Intensificarea controalelor fizice pe baza analizei de risc în vederea combaterii traficului de produse contrafăcute şi a fraudelor cu privire la felul şi la cantitatea mărfurilor. Monitorizarea atentă a tranzitelor vamale emise sau închise prin biroul vamal, pentru a evita fraude în domeniul TVA, ca urmare a neînchiderii sau a închiderii fictive de tranzite emise într-un stat membru. In perioada ianuarie – martie 2011, au fost efectuate 2806 operaţiuni vamale, din care: -881 declaraţii vamale de import – 1925 declaraţii vamale de export – Intensificarea controalelor ulterioare efectuate prin biroul de specialitate, ca urmare a planului de control care are la bază indicatori și profile de risc. Au fost supuse controlului ulterior un număr de 453 declarații vamale din anii anteriori, întocmite pentru operațiuni vamale pentru care s-a acordat regimul vamal suspensiv, regimul vamal de punere în liberă circulație sau operațiuni de leasing neînchise în termenul acordat de autoritatea vamală în baza prevederilor legale. La finalizarea controalelor, au fost întocmite note unilaterale și procese – verbale de control, care au stat la baza emiterii unui număr de 8 decizii de regularizare a situației prin care s-au stabilit obligații vamale suplimentare de plată, în valoare de 54,.294 lei. Pentru neregulile constatate, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în sumă totală de 11.500 lei. II. Domeniul accize – În perioada ianuarie – martie 2011, s-au derulat 3 inspecții fiscale în domeniul accizelor, care se află în curs de finalizare. În cadrul acțiunilor de control privind producerea, deținerea, transportul, comercializarea și marcarea produselor accizabile, organele de control din cadrul DJAOV Dâmbovița au efectuat controale inopinate și activități de monitorizare, supraveghere și control în trafic. Au fost verificate mijloace de transport susceptibile de a transporta produse accizabile. De asemenea, au fost efectuate controale la punctele de lucru ale operatorilor economici care efectuează tranzacții comerciale cu produse supuse accizelor. – În vederea prevenirii, combaterii, constatării și sancționării fenomenelor de fraudă fiscală în domeniul accizelor și diminuarea evaziunii fiscale în acest domeniu, au fost efectuate un număr de 27 de controale inopinate, din care 2 au fost realizate de echipe comune, formate cu organe de control din alte instituții care au competențe în supravegherea și controlul produselor accizabile. La finalizarea controalelor, au fost întocmite note de constatare, procese – verbale de control și 8 procese – verbale de constatare și sancționare a contravențiilor. Amenzile aplicate au fost în cuantum de 139.500 lei. Pentru un agent economic, a fost aplicată sancțiunea complementară de plată a contravalorii mărfurilor vândute, suma totală fiind de 1.584.372, 48 lei, iar în cazul unor agenți economici, a fost confiscată cantitatea de 1.375 litri alcool și 90 bucăți încălțăminte și îmbrăcăminte. Produsele confiscate, intrate în proprietatea statului, vor fi valorificate prin Direcția generală a Finanțelor Publice, conform prevederilor legale. – În perioada ianuarie – martie 2011, au avut loc întâlniri de lucru la nivel de conducere a instituțiilor din județul Dâmbovița, care au competențe în combaterea evaziunii fiscale: Direcția Județeană pentru Accize și Operațiuni Vamale, Garda Financiară, Direcția Generală a Finanțelor Publice și Inspectoratul de Poliție Județean, în care s-au stabilit măsuri comune de acțiune în vederea eficientizării activității de control în ceea ce privește faptele care constituie încălcări ale dispozițiilor și obligațiilor reglementate de legislația fiscală. Urmare a celor stabilite la aceste întâlniri, au fost formate echipe mixte din personalul cu atribuții de control din aceste instituții, care au desfășurat acțiuni comune, cu scopul prevenirii și combaterii evaziunii fiscale, precum și sancționarea fraudelor și a contrabandei de mărfuri”. Biroul de Presă 07.04.2011

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial