18 aprilie 2024

Municipiul Târgovişte, pe locul 4 la managementul serviciilor de utilităţi publice

clmvictCOMUNICAT DE PRESĂ

Ploiești – municipiul reședință cu cel mai performant management al serviciilor de utilități publice locale

dintre toate municipiile componente ale regiunii Sud Muntenia

București, 22 aprilie 2015 § Ploiești – cel mai performant municipiu reședință de județ din Sudul României, arată datele oficiale privind managementul serviciilor de utilități publice (alimentarea cu apă și canalizare, salubrizare, termoficare, iluminat public și transport public) analizate de către Institutul pentru Politici Publice (IPP), evaluarea fiind confirmată de opiniile cetățenilor ce au trimis diferite comentarii pe această temă în aplicația IPP despre transparență și eficiență în serviciile publice municipale, accesibilă la: http://www.ipp.ro/harta/ – prima Hartă interactivă a serviciilor publice municipale. De altfel, între toate municipiile din regiunea Sud, Ploiești dispune și de cea mai mare pondere a veniturilor proprii în total venituri.

Municipiul Ploiești, spre deosebire de alte orașe din regiunea Sud Muntenia, înregistrează cele mai reduse pierderi în rețeaua de alimentare cu apă, are un tarif redus la gigacalorie pentru populație dar și pentru agenții economici, precum și un tarif la serviciul de salubrizare pentru populație care se înscrie în media celor de la nivel național. Datele prelucrate de IPP, care se referă la anul 2013, au fost comunicate de primăriile reședință de județ în baza unei solicitări de informații de interes public și completate de alte surse oficiale centrale accesate de specialiștii Institutului.

Clasamentul complet al performanței municipiilor1 din regiunea de dezvoltare Sud (la nivelul anului 2013)

Locul

Clasament Performanța Municipiilor din Regiunea Sud

1

Ploiești

2

Slobozia

3

Alexandria

4

Târgoviște

5

Pitești

6

Giurgiu

7

Călărași

Cu asemenea informații practice, IPP consideră că implicarea cetățenilor în urmărirea motivelor care explică creșterile de prețuri în livrarea serviciilor publice și dobândirea de cunoștințe minimale pentru a evalua corespunzător creșterile de calitate/regresul în furnizarea acestor servicii, constituie condiții determinante pentru atingerea unui standard de viață optim, în plan local. De aceea, proiectul se axează pe stimularea interesului cetățenilor din aceste mari comunități urbane să urmărească prestația primarului și a echipei acestuia aceștia aflându-se, în această perioadă, la bilanțul primilor 2 ani de mandat.

Aceasta este cea cea de-a doua evaluare realizată de IPP, prima fiind aferentă regiunii de dezvoltare Nord Est. În continuare, IPP analizează performanța municipiilor din fiecare regiune de dezvoltare urmând să informeze autoritățile și cetățenii din aceste zone pentru ca la final (aprox. luna iunie a.c.,  marcând 3 ani de la fostele alegeri locale) să dea publicității un clasament național.

Cetățenii pot contribui în acest demers de promovare a rezultatelor managementului asupra serviciilor publice locale și ne pot trimite, identificându-se cu adresa de email personală/cu profilul facebook, o fotografie și o scurtă descriere a situației întâlnite în comunitate, direct pe pagina web a Hărții interactive a serviciilor publice municipale la http://www.ipp.ro/harta/ . IPP se angajează să transmită cele mai des sesizate situații de nereguli în prestarea serviciilor publice locale direct către autoritățile locale responsabile, demersul curent orientându-se concomitent și către creșterea transparenței cheltuirii resurselor publice pentru aceste servicii și către dobândirea unui tip de management public participativ.

 

Inițiatorul acestui demers unic în România, Institutul pentru Politici Publice (IPP) – este singura organizație neguvernamentală din România care realizează anual evaluări obiective privind performanța serviciilor de utilități publice locale de la nivelul municipiilor mari din țară. IPP și Finanțatorii acestui proiect nu vor fi responsabili pentru acuratețea datelor comunicate, IPP având toată disponibilitatea de a completa datele din aplicație funcție de ulterioare comunicări/reacții venind de la autoritățile vizate. Pentru informații suplimentare, vă rugăm contactați Elena Tudose – Director Programe IPP la tel 021 212 31 26, e-mail: elena@ipp.ro sau Loredana Totoliciu – Coordonator Programe IPP la e-mail: loredanae@ipp.ro.

 

________

1 Calculat luând în considerare punctajul realizat de fiecare municipiu din regiune pentru indicatorii menționați în baza de date a Hărții interactive a  serviciilor publice municipale disponibilă la http://www.ipp.ro/harta/  pentru fiecare serviciu analizat – alimentare cu apă și canalizare, salubrizare, termoficare, iluminat public, transport public – respectiv punctajul oferit prin votul cetățenilor pentru fiecare serviciu din municipiul în care locuiesc și date privind performanța financiară – accesarea fondurilor structurale și ponderea veniturilor proprii în bugetele locale.

 

Cei intesați să afle detalii despre întreaga metodologie folosită în proiectul “Plătesc taxe – merit servicii de calitate!”, realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanţat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Raiffeisen Bank, administrat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile (www.fdsc.ro), sunt rugați să ne contacteze

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial