20 aprilie 2024

ITM Dâmboviţa, atenţionări pentru angajatori

Coronavirus positiveCOMUNICAT DE PRESĂ

PREVENIRE EFECTE PANDEMIE

 

Având în vedere necesitatea asigurării în continuare a unei protecții adecvate împotriva îmbolnăvirii cu coronavirusul SARS-Cov-2 și asigurării unui mediu de muncă sigur pentru sănătatea lucrătorilor, atenționăm angajatorii asupra prevederilor art. 21 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID -19, pentru a dispune ca: ”Pe durata stării de alertă, prin derogare de la prevederile art. 118 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, pot stabili programe individualizate de muncă, fără acordul salariatului, astfel încât între salariaţi să se asigure existenţa unui interval de o oră la începerea şi la terminarea programului de muncă, într-o perioadă de 3 ore”.

Totodată, angajatorii vor avea în vedere dispozitiile art. 1 alin. 1, lit. l) și m) din Ordinul comun al Ministrului muncii și protecției sociale și al Ministrului sănătății nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă, conform cărora:

Pe durata stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, toţi angajatorii din sectorul public şi din cel privat implementează următoarele măsuri:

– pot individualiza programul de lucru al angajaţilor (cu deosebire al angajaţilor din grupurile vulnerabile) care desfăşoară activitatea în spaţiu închis, astfel încât să se reducă, pe cât posibil, în funcţie de natura şi specificul activităţilor desfăşurate, contactul direct dintre aceştia, fără a afecta durata programului normal de lucru;

– pot individualiza programul de lucru al angajaţilor astfel încât între aceştia să se asigure existenţa unui interval de minimum o oră la începerea şi la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minimum trei ore, în tranşe de minimum 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru, în cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajaţi care desfăşoară activitatea în acelaşi spaţiu de lucru. Măsura are în vedere inclusiv spaţiile de lucru cu mai mult de 50 de angajaţi, indiferent dacă salariaţii aparţin unor angajatori diferiţi, fără a afecta durata programului normal de lucru”.

Astfel, atenționăm angajatorii asupra necesității de a lua măsurile corespunzătoare în vederea stabilirii de programe individualizate de muncă pentru salariații care desfășoară activitatea în același spațiu de lucru pentru reducerea riscului de contaminare cu COVID-19, conform dispozițiilor legale mai sus citate.

 

Marius Lixandru

Inspector șef

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial