RAPORT ASUPRA FINALIZARII PROCESULUI DE CONTRACTARE
PENTRU ANUL 2014
In conformitate cu prevederile HG nr. 400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2014-2015 si a Ordinului MS/CNAS nr.619/360/2014 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare in anul 2014 a acestuia , CAS Dambovita a demarat in luna iunie procesul de contractare pentru anul 2014.
In acest sens CAS Dambovita a stabilit si comunicat agenda de contractare, in functie de precizarile transmise de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru toate domeniile de asistenta medicala :
-
Asistenţă medicală primară
-
Asistenţă medicală de specialitate în ambulatoriu pentru:
-specialităţi clinice
-specialităţi paraclinice
-medicină dentară
-recuperare-reabilitare
-
Asistenţă spitalicească
-
Asistenţă de urgenţă şi transport sanitar
-
Medicamente cu şi fără contribuţie personală
-
Îngrijiri la domiciliu
-
Dispozitive medicale
Agenda de contractare pentru anul 2014
1.Perioada de depunere a cererilor însoţite de documentele necesare încheierii contractelor:
03-16.06.2014
luni-vineri intre orele 8.00-16.00
2.Afisarea listei cu dosarele respinse la contractare la sediul CAS DB si pe site-ul CAS Dambovita www.casdb. ro:
23.06.2014
3.Depunerea contestatiilor la secretariatul CAS DB:
24.06.2014
4.Afisarea rezultatelor privind solutionarea contestatiilor la sediul CAS DB si pe site-ul CAS Dambovita www.casdb. ro:
25.06.2014
5.Intalnirile privind negocierea contractelor se va face conform Graficului de intalniri cu furnizorii de servicii medicale si medicamente ;
6.Data limită de finalizare a procesului de contractare:
30.06.2014
Lista documentelor necesare contractării pentru toate tipurile de asistenţă medicala , medicamente si dispozitive medicale poate fi consultată la sediul C.A.S. Dâmboviţa sau accesând site-ul instituţiei la adresa www.casdb.ro., incepand cu 05.06.2014
.
In vederea bunei desfasurari a procesului de contractare, anterior demararii acestuia CAS Dambovita a constituit dupa caz, comisiile de contractare pe domenii de asistenta medicala care au fost desemnate prin decizie de catre Presedintele- Director General al CAS Dambovita.
In vederea incheierii contractelor de furnizare de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale, CAS Dambovita a informat furnizorii despre conditiile de contractare prin afisare la sediul casei de asigurari de sanatate, anunturi in mass-media si publicare pe pagina web a casei.
In asistenta medicala primara in vederea stabilirii sporurilor de care beneficiaza cabinetele pentru conditii deosebite de munca, Presedintele-Director General a desemnat prin decizie persoanele care sa faca parte din comisia formata din reprezentanti ai CAS Dambovita si constituirea comisiei CAS/DSP Dambovita.
Pe baza criteriilor prevazute de Ordinul comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei nr.620/362/2014, si in urma procesului verbal incheiat de comisie pe data de 13.06.2014 s-au stabilit urmatoarele:
– Necesarul de medici de familie pe localitati in Judetul Dambovita pentru anul 2014.
– În localităţile rurale în care activitatea medicului se desfăţoară în condiţii deosebite de muncă (izolate, cu condiţii grele şi foarte grele), numărul minim de asiguraţi pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale în asistenţă medicală primară pentru anul 2014 este de 300.
– Pentru localităţile din mediul rural, numărul minim de asiguraţi pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale în asistenţă medicală primară pentru anul 2014 este de 400.
Dupa stabilirea necesarului de medici de familie si verificarea documentelor necesare contractarii s-a trecut la redactarea contractelor de furnizare servicii medicale in asistenta medicala primara ,respectandu-se toate etapele prevazute in procedura operationala de contractare pentru anul 2014.
In ambulatoriul de specialitate
*Pentru specialitatile clinice in vederea stabilirii numarului necesar de medici de specialitate si a numarului de norme necesare pentru fiecare specialitate clinica , pe judet, pentru care se incheie contractul, Presedintele Director General al CAS Dambovita a nominalizat prin aceiasi decizie reprezentantii si membrii supleanti ai CAS Dambovita care sa faca parte din comisia constituita in baza prevederilor art.22 alin.(3)si (4) din anexa nr.2 la HG nr.400/2014pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractul-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2014-2015 si a desemnat prin act administrativ, in urma nominalizarii reprezentantilor de catre celelate institutii, comisia care s-a intrunit pe data de 11.06.2014 si a stabilit un necesar de 209 medici de specialitate pentru specialitatile clinice si 129 norme (prin norma se intelege un program de 7 ore in medie pe zi si , respectiv , de 35 de ore pe saptamana).
*Pentru specialitatile paraclinice Presedintele Director General al CAS Dambovita a nominalizat prin aceiasi decizie reprezentantii si membrii supleanti ai CAS Dambovita care sa faca parte din comisia constituita in baza prevederilor art.72 alin.(2) si (3) din anexa 2 la HG nr.400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractul-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2014-2015 si a desemnat prin act administrativ, in urma nominalizarii reprezentantilor de catre celelate institutii, comisia care a stabilit pe baza criteriilor prevazute in Ordinul comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 620/362/2014 urmatoarele:
-numarul necesar de investigatii paraclinice-analize de labotator la nivelul Judetului : 556.000.
–numarul necesar de investigatii paraclinice de anatomie patologica la nivelul Judetului : 930.
-numarul necesar de investigatii paraclinice de radiologie-imagistica medicala la nivelul Judetului : 25.310.
-numarul necesar de investigatii paraclinice de explorari functionale la nivelul Judetului : 2.400.
Datorita unor probleme obiective, cum ar fi perioada foarte scurta pentru contractarea investigatiilor paraclinice , nu s-au putut indeplini cerintele prevazute in anexa 19 la Cap.II, lit.A,pct. b) din Ordinul ministrului sanatatii si al Presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 619/360/2014 de aplicare a HG nr..400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractului –cadru pentru anii 2014-2015, urmand ca in perioada urmatoare persoanele ce vor fi nominalizate sa se prezinte la sediul fiecarui furnizor de servicii medicale paraclinice-analize de laborator sa verifice daca seria si numarul aparatului existent in cadrul laboratorului sunt conforme cu seria si numarul aparatului inscrise in cuprinsul documentelor care atesta existenta si detinerea legala a acestora,elemente care au stabilit valoarea contractului.
Nu vor fi luate in calcul aparatele a caror serie si numar nu corespund cu cele prevazute in fisele tehnice ale aparatelor aflate in dotarea laboratorului.
Punctajele care au fost calculate in baza documentelor din dosarul de contractare vor putea fi modificate,daca in urma evaluarii de la sediul furnizorului vor fi diferente ; in acest caz se vor modifica si sumele contractate incepand cu data incheierii contractului , acest lucru fiind stipulat in contract printr-o clauza speciala.
Pe baza documentelor din dosarul de contractare s-a stabilit si punctajul aferent criteriului de evaluare a resurselor la furnizorii de analize medicale de laborator, pentru subcriteriile
A-evaluarea capacitatii resurselor tehnice
B-evaluarea resurselor umane
C-logistica
si a criteriului de calitate .
*Pentru specialitatea reabilitare medicala comisia stabilita conform art art.40 alin.(2) si (3) din anexa la Ordinul MS/CNAS nr.619/360/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare in anul 2014 a HG nr.400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii2014-2015 a stabilit un necesar de 16 medici specialisti de recuperare medicala si 10 norme. Suma contractata cu fiecare furnizor de servicii medicale de recuperare-reabilitare a fost stabilita conform prevederilor din Anexa 11B la Ordinul MS/CNAS nr.619/360/2014 .
*In asistenta medicala spitaliceasca anterior etapei de negociere a contractelor comisia formata din reprezentanti ai DSP Dambovita si ai CAS Dambovita , conform art.5 alin(1),a1,din anexa nr.23 la Ordinul ministrului sanatatii si al Presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 619/360/2014, a stabilit numarul de paturi contractabile pentru care s-a incheiat contractul de furnizare servicii medicale spitalicesti pentru anul 2014.
De asemenea comisia constituita in baza Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 621/361/2014 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare si functionare a comisiilor constituite in baza prevederilor art.87 alin.(3)si (4) din anexa 2 la HG nr.400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractul-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2014-2015 a stabilit pe baza criteriilor prevazute in Ordinul MS/CNAS nr. 620/362/2014 localitatile deficitare din punct de vedere al existentei medicilor de o anumita specialitate in cadrul unitatilor sanitare cu paturi in care un medic poate acorda servicii medicale spitalicesti la doua spitale, aflate in relatie contractuala cu CAS.Dambovita. Situatia zonelor deficitare este mentionata in procesul verbal intocmit de comisia care s-a intrunit pe data de 11.06.2014, aflat la sediul CAS Dambovita.
Pentru celelalte tipuri de asistenta medicala ca si pentru cele mentionate mai sus comisiile de contractare impreuna cu persoanele desemnate prin fisa postului sa incheie si sa monitorizeze derularea contractelor, si-a desfasurat activitatea parcurgand urmatoarele etape:
-
Constituirea comisiei de contractare si a comisiei de contestatii;
-
Elaborarea procedurii specifice de contractare;
-
Stabilirea si comunicarea termenelor de depunere a ofertelor, precum si a perioadei de contractare;
-
Primirea si inregistrarea cererilor si a documentelor solicitate;
-
Verificarea documentelor;
-
Afisarea la sediul CAS Dambovita si pe pagina de web a furnizorilor respinsi la contractare;
-
Primirea si analizarea contestatiilor;
-
Afisarea listei cuprinzand modul de solutionare al contestatiilor;
-
Negocierea;
-
Stabilirea valorilor de contract cu incadrarea in bugetul alocat pe fiecare tip de asistenta medicala;
-
Intocmirea notei de fundamentare;
-
Intocmirea procedurii de angajare a unei cheltuieli;
-
Redactarea proiectului de angajament legal(contractului);
-
Obtinerea vizei de control financiar preventiv(CFPP);
-
Semnarea si inregistrarea contractului;
-
Actualizarea contrctului;
-
Arhivarea.
Situatia contractelor pe domenii de asistenta medicala incheiate in luna iunie pentru anul 2014 se prezinta in tabelul alaturat:
Nr crt |
Tipul de asistenţă medicală |
Nr. contracte existente la 31.12.2013 |
Nr.contracte incheiate pentru anul 2014 |
1. |
Asistenţă medicala primara |
234 |
233 |
2. |
Asistenţă medicala ambulatorie de specialitate pentru specialitatile clinice |
25 |
24 |
3. |
Asistenţă medicala ambulatorie de specialitate pentru specialitatile paraclinice |
20 |
23 |
4. |
Asistenţă medicala ambulatorie de specialitate pentru specialitatea medicina dentara |
0 |
70 |
5. |
a)Asistenţă medicala de specialitate de recuperare- reabilitare a sanatatii(unitati sanitare de ambulatorii de recuperare) |
5 |
5 |
b)Asistenţă medicala de specialitate de recuperare- reabilitare a sanatatii (furnizori de servicii de acupunctură) |
0 |
0 |
|
6. |
Asistenţă medicală spitalicească |
4 |
4 |
7. |
Asistenţă medicala de urgenţă şi transport sanitar |
1 |
2 |
8. |
a)Îngrijiri medicale la domiciliu |
18 |
18 |
b)Îngrijiri paliative la domiciliu |
0 |
0 |
|
c)Îngrijiri medicale şi îngrijiri paliative la domiciliu |
1 |
1 |
|
9. |
Acordarea medicamentelor cu si fara contributie personala in tratamentul ambulatoriu |
95 |
93 |
10. |
Acordarea dispozitivelor medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau fiziologice |
67 |
73 |
11. |
Recuperare-reabilitare a sanatatii in unitati sanitare cu paturi (sanatorii, preventorii ) |
0 |
0 |
NR.TOTAL CONTRACTE ACTE ADIŢIONALE INCHEIATE (rând1+rând2+rând3a)+rând4+rând5a)+rând5b)+rând6+rând7+rând8a)++rând8b)+rând8c)+rând9+rând10+rând11) |
470 |
546 |
–
Presedinte-Director General
Dr.Alexandra Stan
Director relatii cu furnizorii
Dr. Jr. Cornel Craciun Sef. serviciu contractare
Ec.Georgeta Ionita